آفتاب

انتقاد از سازمان‌ملل در تعامل با وضعیت اسف‌بار انسانی در یمن

انتقاد از سازمان‌ملل در تعامل با وضعیت اسف‌بار انسانی در یمن

مسئول برنامه‌های کمک‌رسانی یمن از نادیده گرفته ‌شدن وضعیت مردم این کشور از سوی نهادهای وابسته به سازمان ملل و عدم توجه کافی به حجم فاجعه انسانی که در یمن در حال رقم خوردن است و نیز محاصره مهلک ساکنان تعز، ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، یک مسئول در کمیته عالی امدادرسانی یمن گفت: کمک‌هایی که قرار است بر اساس اظهارات مسئول منطقه‌ای برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت یمن و رفع محاصره ساکنان تعز انجام شود، بسیار کمتر از حداقل مورد نیاز است. ما از عملکرد سازمان ملل در یمن ناامید شده‌ایم.

برنامه جهانی غذا و دارو پیش از این در گزارشی نسبت به وخامت وضعیت انسانی در شهر تعز یمن که ساکنان آن هفته‌هاست از گرسنگی رنج می‌برند، به شدت ابراز نگرانی کرده است.

طبق درجه‌بندی امنیت غذایی، تعز و 9 استان دیگر یمن اکنون به سطح فوق‌العاده رسیده‌اند که تنها یک درجه پایین‌تر از مرز گرسنگی است و در حقیقت نزدیک به 7.6 میلیون تن در یمن از غذای کافی و مناسب محروم هستند.

در ماه گذشته سازمان برنامه جهانی غذا 225 کامیون با 6600 تن مواد غذایی را به مراکز تحویل و یا انبارهای مواد غذایی در استان تعز ارسال کرد.

درگیری‌ها در یمن که از اواخر مارس 2015 آغاز شده، به وخامت وضعیت امنیت غذایی در یمن انجامیده و تعداد کسانی که در این کشور از گرسنگی رنج می‌برند، دستکم در یک سال بیش از سه میلیون تن افزایش یافته است.

انتهای پیام

کد N1088889

وبگردی