آفتاب

از سرگیری خدمات کنسولی ایران در هرات پس از نصب دیوار حفاظتی

از سرگیری خدمات کنسولی ایران در هرات پس از نصب دیوار حفاظتی

خدمات کنسولی ایران برای شهروندان افغان در شهر هرات به زودی از سر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اواخر هفته گذشته پس از آنکه خبری مبنی بر توقف خدمات کنسولی ایران برای شهروندان شهر هرات افغانستان منتشر شد رسانه‌های افغان و نیز رسانه‌های خارجی در تلاش برای تخریب چهره ایران گزارش‌هایی را منتشر کردند.

کنسولگری ایران در هرات در پی اقدام خودسرانه و غیردیپلماتیک از سوی شهرداری هرات در تخریب دیوار حفاظتی کنسولگری خدمات کنسولی خود برای شهروندان شهر هرات را متوقف و ازسرگیری آن را به فراهم کردن شرایط مناسب برای تداوم خدمات کنسولی منوط کرد.

به نظر می‌آید اقدام شهرداری هرات در تخریب دیوار حفاظتی (نیوجرسی) کنسولگری ایران بدون هماهنگی با والی این شهر و مقامات محلی صورت گرفته است. به طوری که پس از اطلاع مقامات جلسه‌ای مشترک تشکیل شده و با مقامات شهرداری برخورد شده است و اقدام صورت گرفته خارج از عرف دیپلماتیک قلمداد شده. همچنین مقامات محلی قول مساعد نسبت به جبران خسارت وارد شده داده‌اند و قرار شده است این دیوار مجدداً در جای خود قرار گیرد.

بنا بر این گزارش، با توجه به تعریض خیابان مقابل کنسولگری ایران در هرات اقدامات و رایزنی‌ها برای عقب نشینی دیوار کنسولگری ایران در حال انجام بوده است و اما در اقدامی غیرمنتظره و بدون هماهنگی شهرداری هرات اقدام به تخریب دیوار حفاظتی مقابل کنسولگری ایران می‌کند.

در عین حال مقامات ایرانی مطلع در گفت‌وگو با ایسنا اختلاف به وجود آمده در این زمینه را حل شده عنوان کردند و همچنین اعلام کردند که به محض برقراری امنیت در مقابل دیوار کنسولگری خدمات کنسولی از سر گرفته می‌شود.

این دیوار حفاظتی برای تأمین امنیت در بخش ورود و خروج شهروندان افغان به کنسولگری و دریافت خدمات کنسولی بوده است.

انتهای پیام

کد N1088848

وبگردی