آفتاب

چه دعایی از جایگاه اجابت فراوان برخوردار است؟

چه دعایی از جایگاه اجابت فراوان برخوردار است؟

یک مدرس حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان گفت: دعا به‌عنوان یک حلقه وصال به معبود محسوب می‌شود که همواره انسان برای نزدیکی به خداوند به دعا کردن متوسل می‌شود.

نرگس بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: دعا کردن بنده در حق افراد دیگر از آثار تربیتی زیادی برخوردار است، به طوری‌ که خداوند انسان‌ها را به دعا کردن در حق یکدیگر سفارش کرده است و این سخن در سیره ائمه‌اطهار (ع) نیز نقل شده است و این حاکی از اهمیت جایگاه دعا در نزد خداوند دارد.

وی افزود: دعا یعنی خواستن، درخواست بنده از درگاه خداوند بی‌نیاز تا هر آنچه برای انسان مقدر و به صلاحش می‌داند عملی شود و در این ارتباط هر اندازه انسان کمال و خیرخواهی را برای دیگران بخواهد و به گونه‌ای سایر افراد را در اجابت دعاهایشان در اولویت قرار دهد و برای‌شان دعا کند در پیشگاه خداوند بسیار پسندیده و از مرتبه بسیار بالایی برخوردار است.

بهرامی تصریح کرد: در کتاب احکام الهی برای هر عملی دستوری معین شده است که انسان بهتر است به آن احکام عمل کند و دعا کردن نیز برای خود راه و شیوه‌ای دارد که اگر انسان در این چارچوب دعا کند دعایش زودتر اجابت می‌شود.

وی یادآور شد: دعایی که از جایگاه اجابت فراوان برخوردار است دعای والدین در حق فرزندان‌شان است، چراکه خداوند خود تضمین اجابت این دعا را در قرآن ذکر کرده است، پس لازم است توجه فراوانی نسبت به این عمل شود که متاسفانه امروزه شاهد کمرنگ شدن دعا در بین افراد به‌خصوص والدین هستیم، زیرا هر اندازه ارتباط والدین با خداوند بیشتر باشد همواره فرزند خود را به دست خداوند می‌سپارند، ولی اگر این رابطه کمرنگ باشد فرزند در پناه خطا و شیطان قرار می‌گیرد.

بهرامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در زندگی امروزه برخی از مردم آنقدر درگیر مادیات شده‌اند که به کلی از دین فاصله گرفته‌اند و فرصتی برای انجام احکام دینی معین نمی‌کنند. در نتیجه جایگاه دین در میان افراد بسیار کمرنگ می‌شود که این یک آسیب است و باید تغییری در این حوزه صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N1088428

وبگردی