آفتاب

ابراز نگرانی کاخ سفید از دستگیری روزنامه‌نگاران در اتیوپی

ابراز نگرانی کاخ سفید از دستگیری روزنامه‌نگاران در اتیوپی

کاخ سفید ضمن ابراز نگرانی از دستگیری روزنامه‌نگاران در اتیوپی از دولت این کشور خواست افرادی را که به علت تلاش برای دستیابی به حق آزادی بیان دستگیر شده‌اند، آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که آمریکا از آزادی چندین وبلاگ‌نویس زندانی شده در اتیوپی در اوایل سال 2015 استقبال کرده بود، ند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای گفت که واشنگتن به شدت نگران "بازداشت‌های اخیر روزنامه‌نگاران" است اما وی از بیان جزئیات درخصوص روزنامه‌نگارانی که اخیراً بازداشت شده‌اند، خودداری کرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفر ماه ژوئیه خود به اتیوپی در یک سخنرانی در نشست اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا گفت که اتیوپی حتی اگر روزنامه‌نگاران را زندانی و گروه‌های اپوزیسیون مشروع را محدود کند، نمی‌تواند پتانسیل مردم خود را نادیده بگیرد.

یک رهبر حزب اپوزیسیون اتیوپی نیز اعلام کرده است که پلیس این کشور دو عضو ارشد این حزب را به اتهام تحریک تظاهرات علیه دولت که قرار است یک منطقه جدید اقتصادی نزدیک پایتخت ایجاد کند که منجر به آوارگی کشاورزان می‌شود، دستگیر کرده است.

رایس گفت: ما از دولت اتیوپی می‌خواهیم تا روزنامه‌نگاران و سایر افرادی را که برای دستیابی به حق آزادی بیان تلاش می‌کرده‌اند، آزاد کند و از استفاده از برچسب تروریسم به عنوان راهکاری برای ساکت کردن معترضان دست بردارد.

انتهای پیام

کد N1088084

وبگردی