آفتاب

تظاهرات اعتراضی در شیکاگو همزمان با آغاز سال نو میلادی

تظاهرات اعتراضی در شیکاگو همزمان با آغاز سال نو میلادی

همزمان با جشن‌های سال نو میلادی در شهر شیکاگوی آمریکا، موج جدیدی از تظاهرات در این شهر علیه خشونت و سرکوبگری پلیس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه شبکه آر.تی، شهر شیکاگوی آمریکا همزمان با آغاز سال نو میلادی شاهد موج جدیدی از تجمع‌های ضدخشونت بود و معترضان خواهان پایان یافتن خشونت و سرکوبگری پلیس این شهر شدند.

در صدر یکی از این راهپیمایی‌ها یکی از کشیش‌های ارشد شهر شیکاگو به نام مایکل پی فلگر قرار داشت که از مقام‌های شهر شیکاگو خواست به خشونتی که سراسر این شهر را فرا گرفته، پایان دهند.

براساس گزارش نشریه شیکاگو تریبون، در سال 2015 در شهر شیکاگو 2981 نفر قربانی خشونت مسلحانه شده‌اند که شامل زخمی‌ها و کشته‌ها می‌شود.

همچنین پلیس این شهر آماری را منتشر کرده که نشان می‌دهد در خشونت‌های مسلحانه سال 2015 بیش از 450 نفر در شیکاگو کشته شده‌اند. صدها تن از معترضان در این شهر اقدام به راهپیمایی در خیابان‌ها به منظور گرامی داشتن یاد قربانیان خشونت‌های مسلحانه و اعتراض به وضعیت موجود در این شهر کردند.

پی فلگر در این راهپیمایی گفت: ما در سراسر شهر در طول سال 2015 شاهد خونریزی‌ها و خشونت‌ بودیم و می‌خواهیم بگوییم که این وضعیت قابل پذیرش نیست و باید متوقف شود.

همچنین دانشجویان دانشگاه ایلی‌نوی نیز در خیابان‌های شیکاگو به یاد کوئنتینیو لگریر نوجوان 19 ساله‌ای که اخیراً هدف شلیک گلوله پلیس شیکاگو قرار گرفت، تظاهرات کردند.

یک گروه از فعالان معترض نیز وعده دادند که تظاهرات سراسری در شیکاگو برگزار خواهند کرد و خواهان استعفای رام امانوئل شهردار شیکاگو شده‌اند. ناآرامی‌های شهر شیکاگو پس از چندین حادثه که در آنها پلیس اقدام به کشتن غیرموجه متهمان با سلاح گرم کرد، بالا گرفت.

انتهای پیام

کد N1087906

وبگردی