آفتاب

بازداشت 7 مظنون به حمله تروریستی در بلژیک

بازداشت 7 مظنون به حمله تروریستی در بلژیک

بلژیک یک مظنون دست داشتن در حملات تروریستی پاریس و شش تن دیگر را که منظنون به انجام حملات تروریستی در بروکسل بوده‌اند، بازداشت کرده و آتش‌بازی‌های مربوط به سال نو را به دلایل امنیتی لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف، مقامات بلژیک دهمین مظنونی که در حملات پاریس مشارکت داشته را نیز دستگیر کردند.

دستگیری وی پس از آنکه 10 عدد گوشی تلفن همراه در جریان تفتیش از یک منزل مسکونی در منطقه مولنبیک، حومه بروکسل، پیدا شده بود، صورت گرفت. این فرد قرار است تحت بازجویی رسمی در بلژیک قرار گیرد.

وی روز چهارشنبه در منطقه‌ای که چندین تن از عوامل حمله به پاریس زندگی می‌کردند، دستگیر شد.

دادستانی بروکسل اعلام کرد: حدود 10 عدد گوشی تلفن همراه از منزل وی ضبط شد که هم‌اکنون در حال بررسی است، اما هیچ‌گونه سلاح یا ماده منفجره‌ای از منزل وی کشف نشده است.

صلاح عبدالسلام، شهروند فرانسوی متولد بلژیک که تنها عامل حوادث پاریس محسوب می‌شود که زنده مانده نیز در این منطقه زندگی می‌کرد. وی پس از این حملات به بلژیک گریخت.

بازگشت عبدالسلام 26 ساله به بلژیک ترس‌هایی را از وقوع حمله مشابه در بروکسل ایجاد کرده است و منجر به بسته شدن تمامی راه‌های زیرزمینی، مدارس و مراکز خرید در بروکسل در ماه گذشته شد.

این اتهام پس از آن مطرح شد که احتمالاتی مبنی بر اینکه حملات پاریس از طریق تلفن همراه از بلژیک و از سوی دست‌کم یک رهبر تروریستی با هویتی نامشخص، هماهنگ می‌شده،‌ مطرح شد.

روزنامه فرانسوی لوموند به شش هزار گزارش و اسنادی که از سوی بازجویان گردآوری شده، دسترسی پیدا کرده است. در این اسناد و گزارشات آمده است که این تروریست‌ها زمان حمله در پاریس از طریق تلفن همراه در بروکسل دستور می‌گرفتند و کنترل می‌شدند.

شش مظنون دیگر نیز پس از حمله پلیس در همین منطقه بازداشت شدند و طی این عملیات تجهیزات کامپیوتری، گوشی‌های تلفن همراه و سلاح‌ کشف و ضبط شد.

انتهای پیام

کد N1087830

وبگردی