آفتاب

یک پیشنهاد برای خنثی کردن قانون جدید آمریکا برای محدودیت سفر به ایران

یک پیشنهاد برای خنثی کردن قانون جدید آمریکا برای محدودیت سفر به ایران

دکتر حمیدرضا شاه‌محمدی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره چگونگی خنثی کردن قانون جدید امریکا برای محدودیت سفر به ایران نوشته است.

این استاد دانشگاه زنجان در بخشی از مطلبش نوشته است: «ضمن ضرورت پیگیری دیپلماتیک لغو این قانون، یک راه ساده تر برای خنثی سازی یا کاهش اثرات آن وجود دارد. بدیهی است منبع اطلاعات رسمی برای آنکه مامورین کنترل گذرنامه امریکا از سابقه سفر متقاضی ورود به امریکا مطلع شوند، ثبت ویزا و مهر ورود و خروج افراد به ایران در گذرنامه متقاضی است. اما این تنها راه صدور ویزا نیست. برخی از کشورها مانند سنگاپور اصولا یک برگه جداگانه به عنوان ویزا صادر میکنند و مهر ورود و خروج نیز میتواند بر روی این برگه زده شود. لذا ردی از سفر به کشور در پاسپورت افراد دیده نخواهد شد. استفاده از این روش میتواند قانون یادشده را خنثی یا اثرات آنرا کاهش دهد.»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه می نویسد:  «هرچند دولت امریکا روشهای اطلاعاتی دیگری برای کنترل افراد عزیمت کرده به ایران را دارد. اما بدلیل اینکه اولا دولت اوباما انگیزه زیادی بر انجام دقیق این قانون کنگره نداشته و امضا این ماده قانونی بدلیل قرار گرفتن در لایحه بودجه تا حدودی از روی ناچاری و تا حدی برای عدم تقابل با کنگره بوده است. ثانیا استفاده از روشهای اطلاعاتی دیگر برای 20 میلیون مسافر سالیانه امریکا از این 38 کشور کاری وقت گیر و پر هزینه بوده و لذا بعید است مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین پیشنهاد میشود برای خنثی سازی اثرات این قانون، در ایران نیز صدور ویزا مشابه کشورهایی چون سنگاپور در برگه ای جدا از پاسپورت صورت گرفته و ثبت مهر ورود و خروج بر روی همان برگه انجام شود.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

کد N1087486

وبگردی