آفتاب

دیدار معاون اداری مالی وزارت خارجه افغانستان با سفیر پاکستان

دیدار معاون اداری مالی وزارت خارجه افغانستان با سفیر پاکستان

معاون اداری مالی امور خارجه افغانستان با سفیر پاکستان در کابل ملاقات کرد. در این دیدار مسائل مختلفی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «بخدی»، «نصیر احمد اندیشه» معاون اداری مالی وزارت خارجه افغانستان در دیدار با «سید ابرار حسین» سفیر پاکستان در کابل تامین امنیت سفارت و کنسولگری های افغانستان و پاکستان را از مسئولیت های مهم نهادهای امنیتی دو کشور دانست.

هنوز گزارشی به رسانه ها از احتمال خطر و حمله به نهادهای دیپلماتیک افغانستان در پاکستان منتشر نشده است. هر چند قبل از این بارها به کنسولگری های آمریکا، هند و ایران در پیشاور حمله شده بود. دو سال پیش در یک حمله انتحاری در شهر پیشاور، دو کارمند کنسولگری افغانستان کشته شدند، هر چند هدف از این انفجار حمله به کاروان پلیس پاکستان بود. سفارت و کنسولگری های هند نیز در افغانستان چندین بار در کابل و دیگر ولایات مورد حمله طالبان قرار گرفت که پاکستان متهم به حمایت از مهاجمان شده بود.

سید ابرار حسین، سفیر پاکستان در کابل به نصیر احمد اندیشه گفت: نگرانی کابل در مورد سفارت و کنسولگری های خود در پاکستان را با مقامات کشورش در میان می گذارد.

در این دیدار درباره تمدید کارت های اقامت مهاجران افغان در پاکستان و حل مشکل بورسیه های تحصیلی دانشجویان افغان در این کشور نیز صحبت شد.

سید ابرار حسین گفت: موضوع تمدید کارت های مهاجران افغان در پاکستان را با وزارت خارجه کشورش مطرح می کند. وی در ادامه تصریح کرد: قرار است با راه اندازی آزمون کنکور و انتخاب دانشجویان ممتاز به مشکل بورسیه تحصیلی نیز پایان داده شود.

لازم به ذکر است پس از دیدار محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری و نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در پاریس روابط میان دو کشور به حالت عادی بازگشته است.

به تازگی «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان به کابل آمد و در ملاقات با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و مقامات سیاسی این کشور درباره برگزاری نشست چهارجانبه درباره تدوین نقشه راه جامع برای دستیابی به صلح در ماه ژانویه به تفاهم رسیدند.

گفته می شود این نشست که در آن نمایندگان کشورهای آمریکا و چین نیز حضور دارند، تا چند هفته دیگر در کابل برگزار می شود.

کد N1087217

وبگردی