آفتاب

بیش از 600 هشدار حمله افراط‌گرایان در اسپانیا در کمتر از یک ماه

بیش از 600 هشدار حمله افراط‌گرایان در اسپانیا در کمتر از یک ماه

وزارت کشور اسپانیا از دریافت بیش از 600 هشدار در خصوص موارد احتمالی حمله افراط گرایان در کمتر از یک ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی الوطن، وزارت کشور اسپانیا این هشدارها را از طریق نرم افزارهای تلفن همراه ، تلفنهای عمومی و اینترنت دریافت کرده است.

وزارت کشور اسپانیا این سه وسیله را 4 دسامبر گذشته در چارچوب کمپین رسانه ای خود تحت عنوان "افراط گرایی را متوقف کنید" برای مقابله با سرویس تبلیغاتی داعش قرار داده است.

داعش در تبلیغات خود در شبکه‌های اجتماعی بر تلاش برای جذب نیروها بمنظور پیوستن به صفوف تروریست‌ها متمرکز است و از توئیتر و فیسبوک به عنوان میدانی برای درگیری استفاده می‌کند.

طبق بیانیه مرکز اطلاعات مبارزه با تروریسم و جنایت سازمان یافته" CITCO” که مسئولیت نظارت بر این اطلاعیه ها را دارد، 49% از اطلاعاتی که این مرکز در طول یک ماه دریافت می‌کند حاوی داده‌های مهمی برای مبارزه با افراط گرایی است.

این مرکز بر جمع آوری اطلاعات نظارت و آنها را تجزیه و تحلیل می‌کند و همچنین اقدام به هماهنگی اطلاعات و بررسی اقداماتی می‌کند که ممکن است اتخاذ شود و موظف است دوبار در سال باید گزارشی در این خصوص ارائه دهد.

در این طرح جامع، 12 وزارتخانه و مرکز ملی اطلاعات (CNI) و اتحادیه شهرداری‌ها و استانها و بنیاد کثرت گرایی و همزیستی و نهادهای آکادمیک و دانشگاهها و کمیساریای اسلامی و نهادهایی از جامعه مدنی مشارکت دارند.

انتهای پیام

کد N1087141

وبگردی