آفتاب
معاون اداری مالی وزارت علوم خبر داد

نهایی شدن پیش‌نویس پیشنهادات وزارت علوم در برنامه ششم

نهایی شدن پیش‌نویس پیشنهادات وزارت علوم در برنامه ششم

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیش از 30 درصد از اعتبار پیش‌بینی شده از محل تولید ناخالص داخلی در اختیار دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی پژوهشی و توسعه پارک‌های علم و فناوری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه لرستان، دکتر محمد حسین امید در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه علم و فناوری و جلوگیری از کاهش شتاب علمی کشور، اظهار کرد: دولت تصمیم گرفته در برنامه ششم توسعه و در سال اول اجرای این برنامه سهم تحقیقات از GDP را که الان کمتر از نیم درصد است به یک درصد افزایش دهد.

وی ادامه داد: این خبر خوبی برای دانشگاهیان است چرا که با این افزایش، رقم قابل ملاحظه‌ای به این بخش اختصاص می‌یابد.

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید براینکه بناست که بیش از 30 درصد از اعتبار پیش‌بینی شده از محل تولید ناخالص داخلی در اختیار دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی پژوهشی و توسعه پارک‌های علم و فناوری قرار گیرد، تصریح کرد: امیدواریم که دانشگاه لرستان نیز با توجه به ظرفیت‌های علمی که در اختیار دارد در جذب این اعتبار موفق عمل کند.

وی اضافه کرد: جذب این اعتبار منوط به تلاش دانشگاهیان کشور است و البته افزایش اعتبارات پژوهشی و استمرار این افزایش مشروط به عملکرد دانشگاه‌ها در سال اول اجرای برنامه ششم است.

امید از نهایی شدن پیش‌نویس پیشنهادات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای گنجاندن در برنامه ششم توسعه خبر داد و تصریح کرد: این پیشنهادات هفته آینده در دولت مطرح می‌شوند که شامل افزایش سهم این وزارتخانه از تحقیقات و نهادینه شدن آن در برنامه ششم توسعه، حمایت از محققین، توسعه دانشگاه‌ها و توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب در سند سیاست‌های کلی علم و فناوری است.

انتهای پیام

کد N1086847

وبگردی