آفتاب

آمریکا ۱۱ شرکت و فرد ایرانی را تحریم می کند

آمریکا ۱۱ شرکت و فرد ایرانی را تحریم می کند

در بیانیه وزارت خزانه داری ادعا شده که ۱۱ فرد حقیقی و حقوقی ایران در ارتباط با آزمایش موشکی در تحریم های جدید آمریکا قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم های جدید علیه ایران خبر داده است. در بیانیه این وزارتخانه آزمایش موشکی ایران عامل اصلی تحریم های جدید آمریکا اعلام شده است.

پیش از این مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که قصد دارند تحریم های جدیدی درباره آزمایش موشک بالستیک توسط ایران تدوین کنند.

در بیانیه وزارت خزانه داری گفته شده است که ۱۱ فرد حقیقی و حقوقی ایران در ارتباط با آزمایش موشکی در تحریم های جدید آمریکا قرار دارند که اکثر این اشخاص در خارج از ایران مستقر هستند.

هر چند هنوز این تحریم ها اجرا نشده است ولی دولت اوباما این درخواست را به کنگره ارائه کرده است.

از بین اسامی اعلام شده شرکت مبروکه مستقر در شهر دوبی و آنهوی لندگروپ مستقر در هنگ کنگ مهمترین موارد اعلام شده در فهرست جدید تحریم های آمریکا علیه ایران دیده می شود.

پیش از این سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته بود که واشنگتن در حال بررسی گزینه اعمال تحریم ‌های جدید علیه ایران است.

تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌ های جدید، دو روز پس از آن صورت می ‌گیرد که ایران بیش از یازده تن اورانیوم غنی‌ شده خود را به روسیه منتقل کرد.

کد N1086699

وبگردی