آفتاب
کاخ کرملین؛

مشارکت اسد در انتخابات ۲۰۱۷ مورد مذاکره قرار نگرفت

مشارکت اسد در انتخابات ۲۰۱۷ مورد مذاکره قرار نگرفت

کاخ کرملین هرگونه مذاکره پیرامون مشارکت رئیس جمهور سوریه در انتخابات سال ۲۰۱۷ این کشور در دیدار ۱۵ دسامبر وزیر امور خارجه آمریکا با رئیس جمهور روسیه را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ کرملین هرگونه مذاکره این کشور با آمریکا پیرامون مشارکت رئیس جمهور سوریه در انتخابات سال ۲۰۱۷ این کشور را رد کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز اعلام کرد: در دیدار «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مسکو هیچ گونه مذاکره ای درباره موضوع مشارکت بشار اسد رئیس جمهور سوریه در انتخابات سال ۲۰۱۷ میلادی این کشور به انجام نرسیده است و لذا کرملین خبرهای منتشره در این خصوص را تکذیب می کند.

پایگاه خبری بلومبرگ روز گذشته با انتشار خبری اعلام کرده بود که در جریان سفر جان کری در ۱۵ دسامبر سال جاری و دیدار با رئیس جمهور روسیه، دو طرف درباره موضوع امکان شرکت اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سال ۲۰۱۷ گفتگو کردند.

پسکوف در این باره گفت: این موضوع صحت ندارد.

گفتنی است، مسکو پیشتر اعلام کرده بود که موضع این کشور در قبال سوریه و سرنوشت رئیس جمهور آن تغییر نکرده و این امر باید توسط مردم سوریه تعیین شود.

کد N1086372

وبگردی