آفتاب

سرتاج عزیز از دور جدید مذاکرات هند و پاکستان خبر داد

سرتاج عزیز از دور جدید مذاکرات هند و پاکستان خبر داد

متصدی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد قرار است در تاریخ 14 و 15 ژانویه در شهر اسلام آباد با وزیر خارجه هند دیدار کرده و درباره تدارک چارچوب زمانی یک نشست مربوط به مذاکرات جامع دو کشور گفت‌وگو کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه ایندین اکسپرس، سرتاج عزیز، مشاور امور خارجه دولت پاکستان که معادل وزیر امور خارجه این کشور محسوب می‌شود همچنین نسبت به داشتن توقع غیر واقع بینانه از این مذاکرات هشدار داد.

وی امروز (چهارشنبه) اقدام به سخنرانی در سنای پاکستان درباره سفر کوتاه اخیر نارندرا مودی،‌ نخست وزیر هند به پاکستان کرد که در تاریخ 25 دسامبر انجام شد.

وی در این سخنرانی گفت: وزرای امور خارجه هند و پاکستان 14 و 15 ژانویه دیدار خواهند کرد تا نقشه راهی برای مذاکرات در شش ماه آینده درباره 10 موضوع تعیین شده تهیه کنند.

وی تاکید کرد که این فرآیند مذاکرات چالش برانگیز خواهد بود زیرا شامل تصمیم‌های سخت و مسائل مهم می‌شود.

او ضمن آنکه درباره داشتن توقع غیرواقع بینانه از این مذاکرات هشدار داد، گفت: ما احتمالا درخصوص برخی مسائل پیشرفتی سریع به دست آورده اما پیشرفت در زمینه تعدادی از مسائل دیگر زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

سرتاج عزیز خاطرنشان کرد: سفر اخیر نارندرا مودی به پاکستان سفری از روی حسن نیت بود و اکثریت مردم پاکستان و هند و جامعه بین‌الملل از این سفر استقبال کردند.

وی در عین حال گفت: اکنون رهبران هند و پاکستان دست کم پنج بار دیدار کردند و امیدوار هستیم که گرمی روابط که از نشست لاهور آغاز شد در گفت‌وگوی رسمی دو کشور تاثیر بگذارد.

سرتاج عزیز همچنین مساله‌ای که اخیرا از سوی یکی از سیاستمداران مخالف دولت پاکستان مبنی بر سفر بدون روادید نخست وزیر هند و همراهانش به شهر لاهور مطرح شد را رد کرد و گفت: برای مودی و 11 تن از هیات همراهش روادید 72 ساعته صادر شده بود.

وی همچنین گمانه‌زنی‌ها مبنی بر برگزاری نشستی محرمانه میان نخست وزیران هند و پاکستان در شهر کاتماندو در سال گذشته میلادی را رد کرد.

سرتاج عزیز گفت: هند رفتار خصمانه خود نسبت به پاکستان را به دلیل دیپلماسی سازنده ما، فشارهای بین المللی و لابی‌های داخلی در هند تغییر داده است.

انتهای پیام

کد N1086351

وبگردی