آفتاب
امیری:

احتمال افزایش شعب اخذ رای وجود دارد

احتمال افزایش شعب اخذ رای وجود دارد

قائم مقم وزیر کشور با بیان این که 207 حوزه اصلی و یک هزار و 633 نقطه برای اخذ رای در کشور پیش بینی شده است، گفت: به دلیل این که هنوز تعداد صندوق های الکترونیکی مشخص نشده نمی توان اعلام دقیقی در مورد تعداد صندوق های دستی و الکترونیک داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حسینعلی امیری در جمع مدیران و مسوولین استان سمنان با اشاره به این که احتمال افزایش شعب اخذ رای وجود دارد، افزود: در این دوره بنا بر این است صندوق های سیار کمتری داشته باشیم و عمدتا صندوق‌ها ثابت باشند.

وی در خصوص روند برگزاری الکترونیک انتخابات نیز گفت: سخت افزار تائید شده و نرم افزار در دو آزمایشگاه تست امنیت در حال بررسی است و بعد از این که امنیت نرم افزار از ناحیه این دو آزمایشگاه تائید شد به شورای نگهبان ارائه می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور شمار داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را درتاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه دانست و گفت: برگزاری انتخابات باشکوه منجر به ارتقا و انسجام و وحدت ملی می شود.

امیری افزود: افزایش آمار داوطلبان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از نظر جامعه سیاسی قابل بررسی علمی است و این مهم در واقع میل مردم به شرکت در سرنوشت سیاسی و اجتماعی خودشان دارد، براساس آمار وزارت کشور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از 12 هزار نفر داوطلب شدند.

وی اظهار کرد: این روندی که برای شور و نشاط انتخاباتی در کشور ایجاد شده باید ادامه یابد و مردم نیز به کسانی رای بدهند که به مصالح و منافع ملی می اندیشند و کاندیداها هم خط قرمز نظام را رعایت کنند و قول‌هایی ندهند که به تفرقه و قومیت گرایی و دو قطبی شدن کشور منجر شود.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: امروز کشور با توجه به مسایلی که در منطقه وجود دارد، تحمل تنش را ندارد، بنابراین باید شور و نشاط انتخاباتی در کشور حاکم باشد اما آرامش مردم و کشور بعنوان خطوط قرمز باید از سوی کاندیداها لحاظ شود.

امیری با بیان این که انتخابات پرشور و نشاط همان حماسه سیاسی که مورد تاکید رهبری است، گفت: باید انتخاباتی که منجر به ارتقا و انسجام و وحدت ملی و تشکیل مجلسی که مصالح نظام جمهوری اسلامی بر مبنای عقلانیت و ارزش‌های اسلامی در شان و تراز این نظام شکل بگیرد، انجام شود.

وی موفقیت برجام را یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید و تحقق شعار دکتر روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی برشمرد و گفت: این موفقیت با تلاش تیم مذاکره کننده، شخص رئیس جمهوری و رهنمودهای حکیمانه رهبری و حمایت های مردمی محقق شده است.

سخنگوی وزارت کشور یادآور شد: به طور قطع جمهوری اسلامی با این موفقیت از این به بعد نقش فعالتر و سازنده تر و اثرگذارتری در صحنه های جهان خواهد داشت.

امیری خاطرنشان کرد: همچنین از موضوع برجام برای بهتر شدن کسب و کار و رونق اقتصادی در داخل استفاده خواهیم کرد که دستاورد مهم دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: موضوع برجام نشان داد که حق داشتن دانش هسته‌ای برای ایران به رسمیت شناخته شود و این از الطاف خدای بزرگ است که توانستیم با اعتماد سازی جهانی و اتحاد و اتفاق ملی به پشتیبانی مردم از حق خودمان دفاع کنیم.

وی نظام سلامت را یکی از برندهای دولت تدبیر و امید دانست و گفت: این موفقیت‌ها به معنای راسخ بودن دولت در قول‌هایی که دادند، است و مهم تر با برداشتن تحریم های ظالمانه، چشم اندازی خوبی خواهیم داشت.

انتهای پیام

کد N1086171

وبگردی