آفتاب
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان:

حرکت مسالمت‌آمیز، امنیت و آرامش را در اداره جنگ‌ها به‌دنبال دارد

حرکت مسالمت‌آمیز، امنیت و آرامش را در اداره جنگ‌ها به‌دنبال دارد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: شیخ عیسی قاسم تاثیر بسیار زیادی در جهان دارد و همین تاثیر سبب شده که حسادت‌های بسیاری از افراد در جهان برانگیخته شود.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: شیخ عیسی قاسم تاثیر بسیار زیادی در جهان دارد و همین تاثیر سبب شده که حسادت‌های بسیاری از افراد در جهان برانگیخته شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، شیخ نعیم قاسم در چهارمین دوره جایزه جهانی المصطفی (ص) ویژه نکوداشت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم(رهبر شیعیان بحرین) با بیان این‌که «امام خمینی(ره) به شیخ عیسی اعتماد کامل داشت و ایشان را وکیل خود در بحرین قرار داده بود» اظهار کرد: این مسأله منزلت شیخ عیسی را می‌رساند ما در مقابل شخصی قرار داریم که تاثیر بسیار مهمی در بحرین داشته است. کسی که از دور علمای بحرین را ببیند تصور نمی‌کند که آن‌ها تا این اندازه تاثیرگذار باشند اما شیخ عیسی تاثیر بسیار زیادی در جهان دارد و این تاثیر حسادت بسیاری را بر انگیخته است.

وی گفت: ما در مقابل مردی قرار داریم که ابزارهایی را در بحرین پایه گذاری کردند. نخست دعوت برای اصلاح در بحرین و آن هم دعوت مسالمت‌آمیز است که انقلاب‌ها همواره باید آن را سرلوحه خود قرار بدهند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: در بحرین هرگز ما جبهه‌ای ندیدیم که بخواهد با گروهی درگیر شود. شیخ عیسی معتقد است که حرکت مسالمت‌آمیز تاثیر بیشتری دارد. در منطقه دیدیم که بدون در نظر گرفتن توجهات انقلابیون کسی به هدف خود نرسیده است. بهترین روش در انقلاب‌ها حرکت مسالمت‌آمیز است. حرکت مسالمت‌آمیز می‌تواند امنیت، آرامش و زندگی را در اداره جنگ‌ها به دنبال داشته باشد.

نعیم قاسم تاکید کرد: شیخ عیسی با استفاده از رفتارهای مسالمت آمیز و فداکاری به رغم تمام توطئه‌های بین‌المللی توانست موفق شود. ما مردم خود را برای این تحمل ستایش می‌کنیم و امیدواریم به خواست خداوند به پیروزی برسند. جز راهکارهای سیاسی در بحرین چرخ سیاست، چرخ امنیت و چرخ اجتماعی در مسیر خود قرار نمی‌گیرد بنابراین از حاکمان بحرین درخواست می‌کنیم دست کمک به سوی مردم خویش دراز کنند که مصلحت در همین است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، دبیر همایش جایزه جهانی جامعة المصطفی با بیان اینکه «انقلاب اسلامی ایران به تعبیر امام خمینی(ره) انفجار نور بود» اظهار کرد: هفته وحدت نمادی از دعوت امت اسلامی به وحدت، یکپارچگی و اتحاد است و در این ایام مسلمانان به آیات الهی تمسک می‌جویند و دل‌های مومنان روشن می‌شود.

وی ادامه داد: با شکل گیری جریان‌های اسلامی شاهد دو جریان خودآگاهی و بیداری اسلامی در مقابل جریان تفرقه و سرکوب هستیم که اوج بیداری اسلامی از پنج سال گذشته است و دشمنان همواره خواسته‌اند علیه مسلمانان حرکت کنند. جریان‌های افراطی که امروز دنیای اسلام از آن رنج می‌برد محصول تفکرات غلط غرب است. مردم مسلمان بحرین در شکل گیری حرکت‌های بیداری اسلامی نقش مهمی داشته‌اند. بعد از پنج سال حرکت مسالمت آمیز مردم بحرین سرکوب‌ها همچنان ادامه دارد و در این حال شاهد سکوت مجامع مدعی حقوق بشر هستیم. ده‌ها شهید و هزاران زندانی و آواره و تبعیدی محصول این سکوت است در چنین شرایطی نهادهای علمی باید در دفاع از حرکت مردم بحرین نقش خود را ایفا کنند.

دبیر همایش تاکید کرد:‌ پاسداشت مقام فرهنگی و اجتماعی شیخ عیسی قاسم یک وظیفه بر دوش ماست و ما در تجلیل از چهارمین شخصیت علمی این جایزه را به شیخ عیسی قاسم اختصاص داده‌ایم که شخصیتی ناصح، هدایت گر و دلسوز دارد.

به گزارش ایسنا،‌ در این همایش از 45 اثر آیت الله شیخ عیسی قاسم رونمایی شد و لوح تقدیر جایزه جهانی المصطفی به نماینده ایشان اهدا شد.

انتهای پیام

کد N1086152

وبگردی