آفتاب
دبیر هیات دولت :

جمعیت بی‌سواد باید به فرآیند ثروت‌آفرینی وارد شوند

جمعیت بی‌سواد باید به فرآیند ثروت‌آفرینی وارد شوند

دبیر هیات دولت گفت: مردمی‌کردن اقتصاد از یک‌سو و درون‌زا بودن آن از سویی دیگر، اقتضا می‌کند که جمعیت بی‌سواد و کم‌سواد، فعالانه وارد فرآیند ثروت‌آفرینی کشور شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، محسن حاج میرزایی در همایش گرامی‌داشت خدمات نهضت سوادآموزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: متاسفانه 20 میلیون نفر از جمعیت کشور، بی‌سواد و کم‌سواد هستند، به عبارت دیگر، هر چه از آمار بی‌سوادها کاسته شده، به آمار کم‌سوادها اضافه شده است.

وی با بیان این که ثروت ما در آن حد نیست که در مسیر فعالیت کشور، بتوانیم از این 20 میلیون نفر صرف نظر کنیم، گفت: ظرفیت این جمعیت در ثروت آفرینی بسیار بیشتر از آن چیزی است که امروز شاهدیم و این مسئولیت نهضت سوادآموزی است که بستر مهارت‌های لازم را برای نقش‌ آفرینی کارساز قشر بی سواد و کم سواد، در محیط اجتماعی و اقتصادی آماده کند.

حاج میرزایی، با اشاره به نقش علم در تولید ثروت، گفت: اقتصادی که متکی به نفت باشد، روزی به پایان خواهد رسید، اما اقتصادی که متکی به اندیشه‌های خلاق باشد، از آسیب‌ها و نوسانات مختلف در امان خواهد بود.

دبیر هیات دولت متذکر شد: اندیشمندان دنیای امروز، از سواد به عامل مهم آزادی تعبیر می‌کنند، به بیان دیگر، سوادآموزی، هویت انسان را آشکار کرده و به انسان فرصت شکوفایی و ظهور می‌دهد.

انتهای پیام

کد N1085953

وبگردی