آفتاب
وزارت دفاع افغانستان:

۸۰ عضو داعش در ولایت «ننگرهار » افغانستان کشته شدند

۸۰ عضو داعش در ولایت «ننگرهار » افغانستان کشته شدند

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که در جریان عملیات هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در «ننگرهار»، ۸۰ عضو این گروه به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «بی بی سی»،  این وزارتخانه با انتشار خبری  اعلام کرد: درجریان حملات هلی‌کوپترهای  ارتش، ۴۲ نفر در بخش «اچین» و ۳۸ نفر دیگر در بخش «چپرهار» کشته شدند.

لازم به ذکر است که این خبردر حالی از سوی وزارت دفاع افغانستان منتشر شده است که «ظاهر قدیر» نائب رئیس اول مجلس نمایندگان با انتقاد شدید از نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان، واحد مسلحی را در ننگرهار علیه داعش تشکیل داده و آن را وارد جنگ کرده است.

 نایب رئیس مجلس افغانستان همچنین اظهار داشته که اسنادی در دست دارد که بیانگر ارتباط بین نهادهای دفاعی با گروه داعش در ولایت ننگرهار است.

وی در جلسه عمومی مجلس نمایندگان افغانستان اعلام کرد که به نیروهای تحت امرش دستور داده که اگر پس از این هلی‌کوپترهای مشکوک در مناطق تحت کنترل داعش فرود آمد، آن‌ها را هدف قرار دهند.

پیشتر «معصوم استانکزی» سرپرست وزارت دفاع  افغانستان، گفته بود که فرود آمدن هلی‌کوپترهای دولتی در مناطق تحت کنترل شورشیان شایعه است و حکومت این شایعه‌ها را بررسی می‌کند.

ننگرهار ولایتی در شرق افغانستان است که گروه داعش آن را به عنوان مرکز فعالیت خود تعیین کرده و در چند منطقه آن حضور فعال دارد.

کد N1085876

وبگردی