آفتاب
پژمان فر در گفتگو با مهر:

حماسه ۹ دی رفراندوم عملی در برابر جریان قانون‌شکن بود

حماسه ۹ دی رفراندوم عملی در برابر جریان قانون‌شکن بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ماهیت اقدامات سران فتنه در سال ۸۸ گفت: ۹ دی، یک رفراندوم عملی در پاسخ به جریانی بود که به دنبال عبور از قانون بودند.

نصرالله پژمان فر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ریشه های بروز حوادث فتنه‌گون سال ۸۸ و حماسه ۹ دی، اظهارداشت: اگر بخواهیم ۹ دی را به طور واقعی واکاوی کنیم، باید گفت که این روز یک رفراندوم عملی در پاسخ به جریانی بود که به دنبال عبور از قانون بودند.

وی افزود: این افراد به دنبال آن بودند تا این خط فکری و خبری را القاء کنند که بدنه مردم قانون اساسی کشور را قبول ندارند، اما این پیام و هدف را در یک لفافه و بسته شبهه دار برای گروهی مطرح کرده بودند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رابطه عمیق میان مردم و رهبری باعث شد تا این مسئله برای عموم مردم آشکار شده و به همین دلیل اقشار مختلف آنها به صورت قاطع در مقابل جریان قانون شکن ایستادند و یک «نه» اساسی گفتند.

پژمان فر خاطرنشان کرد: پیام مردم در ۹ دی سال ۸۸ این بود که ما قانون اساسی و دیگر قوانین کشور را قبول داریم و با هیچ یک از شخصیت های حقیقی و حقوقی تعارف نداریم و مسئله قانون‌شکنی را نمی‌پذیریم.

سران فتنه بدنبال سوء استفاده از احساسات مردم بودند

وی با اشاره به ماهیت اقدام سران فتنه در جریان حوادث پس از انتخابات ۸۸ اظهار داشت: آنچه آنها انجام دادند ناشی از یک شبهه در نتیجه انتخابات نبود، بلکه به دنبال سوء استفاده از احساسات مردم و شبهه افکنی در اذهان مردم بودند وگرنه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر کسی سوال و شبهه ای نسبت به انتخابات دارد، برای دریافت پاسخ از مجاری قانونی اقدام می کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تاکید دائم رهبر معظم انقلاب به همه این جریانات این بود که مطالبه خود را از راه قانون پیگیری کنند، اما اینها در واقع مطالبه نداشتند و می خواستند جریانی را در مقابل انقلاب ایجاد کنند و این جریان را با فتنه های داخلی مدیریت کنند.

پژمان فر با یادآوری اینکه مردم با هوشیاری در مقابل این جریان ایستادند، اظهارداشت: اگر ما تاکید می کنیم که حماسه ۹ دی باید زنده نگهداشته شود، یعنی اینکه پایبندی به قانون و ایستادن در مقابل قانون شکنان باید حفظ شود، چرا که حرف اساسی مردم در ۹ دی، قانون‌مداری در مقابل قانون‌شکنی و حرج و مرج سران فتنه بود.

وی خاطرنشان کرد: این قانون شکنی و حرج و مرج آنها، با به خیابان آوردن گروهی از مردم و ضرب و جرح و کشتن عده ای و آتش زدن اموال عمومی و خصوصی رقم خورد، اما روح حماسه ۹ دی، ایستادگی در مقابل این بی قانونی ها و طرد آنها بود.

کد N1085867

وبگردی