آفتاب

شی جینپینگ خواهان نظارت اعضای حزب کمونیست بر خانواده‌های خود شد

شی جینپینگ خواهان نظارت اعضای حزب کمونیست بر خانواده‌های خود شد

رئیس جمهور چین در نشستی با یک نهاد بلندپایه حزب کمونیست این کشور تاکید کرد رهبران ارشد چین باید سختگیرانه بر کودکان و اعضای خانواده خود نظارت کرده و تنها به دستاوردهای خود اکتفا نکنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ شی جینپینگ، رئیس جمهور چین، از زمانی که سه سال پیش به قدرت رسید تا کنون اقدام به اجرای یک کمپین فراگیر علیه فساد گسترش یافته در این کشور کرده و مثل روسای جمهور قبلی هشدار داده حیات حزب کمونیست در خطر است.

شی جینپینگ در سخنرانی در دفتر سیاسی حزب کمونیست که یک نهاد 25 عضوی در سطحی پایین‌تر از کمیته دائمی این حزب است، اظهار کرد: اعضای این دفتر نباید حس برتر بودن قدرت و جایگاهشان را داشته باشند.

رئیس جمهور چین در اظهار نظرهایی که از سوی خبرگزاری دولتی شینهوا منتشر شد، از اعضای دفتر سیاسی حزب کمونیست خواست تا کودکان و اعضای خانواده و زیردستان خود را "تحت نظارت قرار داده،آموزش دهند و به موقع مشکلاتشان را برطرف کنند."

وی تاکید کرد که دفتر سیاسی باید از عاقبت ده‌ها مقام سابق حزب کمونیست از جمله ژو یونگکانگ، رئیس امنیت داخی سابق، شو کایهو و گوئو بوشیونگ، افسران ارشد سابق ارتش چین و لینگ جیهوا، دستیار سابق هو جینتائو، رئیس جمهور سابق چین و بو شیلای، رئیس شعبه حزب کمونیست در شهر چونگ‌کینگ درس بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: حزب کمونیست با تحقیقات جدی درباره سوء رفتار اعضای خود و مجازات مطابق جرمشان به مسئولیتش در قبال خودش، کشورش، مردمش و تاریخش عمل کرد.

وی افزود: روحیه حزب کمونیست با افزایش عمر افزایش نمی‌یابد بلکه نیاز است که اعضای این حزب دائما خودشان را ارتقا داده و روحیه خود را بالا ببرند.

شی جینپینگ خاطر نشان کرد، اعضای دفتر سیاسی باید از سلیقه‌های پیش‌پا افتاده بپرهیزند و الگویی برای دیگران باشند.

رئیس جمهور چین تصریح ساخت: آنها باید هدفشان خدمت با تمام وجود به مردم باشد و همواره به کشور و مردمشان فکر کرده و خود را فدای آرمان حزب و مردم کنند.

انتهای پیام

کد N1085802

وبگردی