آفتاب
آرین‌منش:

کثرت داوطلبان انتخابات مجلس نمادی از مشارکت حداکثری مردم است

کثرت داوطلبان انتخابات مجلس نمادی از مشارکت حداکثری مردم است

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کثرت داوطلبان ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی یک فرصت است، اظهار کرد: کثرت داوطلبان برای انتخابات نمادی از مشارکت حداکثری مردم و داوطلبان است.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر پایه مشارکت مردم و حضور مردم در صحنه‌های مختلف در کنار رکن رهبری و اعتقادات جامعه شکل گرفته است، تصریح کرد: جمهوریت نظام به معنای مشارکت و حضور مردم در صحنه است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم جلوه‌های گوناگونی دارد، توضیح داد: یکی از جلوه‌های مشارکت، حضور داوطلبانی است که خود را طبق قانون و در چارچوب ضوابط قانونی واجد شرایط نمایندگی می‌دانند و خود را در معرض انتخاب مردم قرار می‌دهند و اگر تعداد داوطلبان واجد شرایط بیشتر باشد فرصت بیشتر و بهتری برای مردم در جهت انتخاب اصلح قرار می‌گیرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مردم از میان کاندیداهای بیشتر می توانند بهترین‌ها را برگزینند، خاطرنشان کرد: کثرت داوطلبان ضمن اینکه نماد مشارکت حداکثری است، فرصتی برای گزینش بهترین‌ها و شکل‌گیری مجلسی است که نمایندگی آحاد ملت و اقشار گوناگون را دارد که تخصص‌های مختلف خود را در معرض انتخاب قرار می‌دهند، بنابراین نباید نگران تکثر داوطلبان در انتخابات باشیم.

آرین‌منش با اشاره به اینکه ملت ایران شکل‌گرفته از اقشار و اقلیت‌های گوناگون و برخوردهای متنوع و متعدد است، گفت: هرچه داوطلبان تکثر بیشتری داشته باشند مردم بهتر می‌توانند نماینده‌ای را که ایده‌آل می‌دانند انتخاب کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمالاً در انتخابات پیش رو شاهد آرایش سه قطبی باشیم، توضیح داد: در اردوگاه اصولگرایان با سلایق مختلف از افرادی در جبهه پایداری تا جبهه پیروان و طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری اصولگرایی مثل آقایان قالیباف، ولایتی، جلیلی و... تلاش دارند به وحدت برسند و فهرست واحدی ارائه کنند. بنابراین انتظار می‌رود که یک لیست اصلی از اصولگرایان و یک لیست از اصلاح‌طلبان داشته باشیم.

آرین‌منش با بیان اینکه به نظر می‌رسد در این دوره فهرستی از اعتدالیون و حامیان دولت جریان سومی را در انتخابات برای اولین بار شکل دهند، تصریح کرد: تا به حال انتخابات‌ها در کشورمان دوقطبی و بین جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی البته با عناوین مختلف بوده است. اما به نظر می‌رسد در فضای سیاسی امروز کشور مردم گرایشی به سمت جریان اعتدال داشته باشند و ممکن است در این انتخابات با سه جریان سیاسی مواجه باشیم که جریان سوم ترکیبی از افراد میانه‌رو و معتدل دو سلیقه سیاسی اصولگرایی و اصلاح طلبی باشند.

انتهای پیام

کد N1085505

وبگردی