آفتاب
جهانگیرزاده در گفت‌وگو با ایسنا:

احتمال رسیدن اصولگرایان به لیست مشترک غیرمحتمل است

احتمال رسیدن اصولگرایان به لیست مشترک غیرمحتمل است

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت معتقد است که با تضاد دیدگاه و رفتار در بین اصولگرایان نمی‌توان در مورد به سرانجام رسیدن ائتلاف بین آن‌ها امیدوار بود.

جواد جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، گفت: نتیجه حضور برخی جریانات اصیل اصولگرایی در این ائتلاف، استمرار برخی رفتارهای تند در بین بخشی از جریان اصولگرایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تفاوت‌هایی در درون جریان اصولگرایی به وجود آمده است گفت: این تفاوت‌ها در سخن و عمل وجود دارد که نمونه‌های آن را در مجلس نهم شاهد بودیم. به گونه ای که برخی دوستان صحبت از ضرورت انسجام در جریان اصولگرایی به میان آوردند اما در عرصه عمل رفتار دیگری نشان می دادند.

وی ادامه داد: این که جریان اصولگرایی بتواند به وحدت رسیده و لیست واحد ارائه کند از نظر رفتار تشکیلاتی خوب است اما با وجود چنین تفاوت‌ها و فاصله هایی احتمال بستن لیست مشترک قدری غیر محتمل است.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه این تناقض رفتار در درون جریان حامی دولت و حتی اصلاح طلبان نیز وجود دارد گفت: این اتفاقات تنها مختص به جریان اصولگرا نیست و حتی در سطح مناطق مختلف نیز دیده می‌شود، دراین شرایط می توان گفت انتخابات بسیار متفاوتی را از حیث میزان مشارکت مردم و حضور جریانات سیاسی با سلایق مختلف و درنهایت نوع انتخاب مردم شاهد خواهیم بود .

جهانگیرزاده با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی امکان حضور ائتلاف و اتفاق نظر در بین اصولگرایان ضعیف است گفت: تصور رسیدن به یک ائتلاف کامل با شرایط فعلی تصور درستی نیست چراکه آنچه در فضای سیاسی کشور تحلیل می‌شود بر مبنای رفتارهای گذشته است.

وی توضیح داد:‌ خیلی از جریانات در جبهه اصولگرایی از افراد معقول تشکیل شده است که نمونه آن جامعه روحانیت مبارز است که رفتارهای تشکیلاتی منظم و بدون هرگونه تندروی داشته است، حال در این شرایط برخی جریان‌ها، جریان‌هایی با رفتارهای تندروانه به دنبال حضور در این جبهه هستند افرادی که حرف های تند می زنند که طبیعتا تداوم چنین فضا و گفتمانی ضعیف است.

وی در عین حال گفت: ما دعا می‌کنیم که اصولگرایان به ائتلاف معقول و منطقی با هدف پیروزی برسند اما وقتی در درون اصولگرایان تضاد دیدگاه و رفتار وجود دارد طبیعی است که نمی توان امیدوار بود چنین اتفاقی به سرانجام برسد.

این نماینده اصولگرای مجلس یادآور شد: اکنون در جبهه اصولگرایی جامعه روحانیت مبارز در یک طرف با رفتارهای معقول و مقبول انقلابی قرار دارد و در طرف دیگر جبهه پایداری است که رفتارهایشان را خیلی ها نمی پسندند. یکی از اثرات این عدم پسندیده شدن آن است که این ائتلاف با تردید مواجه می‌شود.

جهانگیرزاده با ابراز امیدواری از اینکه ر فتارهای تند برخی باعث تردید در کنار هم قرار گرفتن جریانات اصولگرایان با مجموعه این افراد شود گفت:‌ برخی گمان می‌کنند رفتار انقلابی با تندی امکان پذیر است حال اینکه رفتار انقلابی مشخصات خودش را دارد. فکر می کنم اگر برخی جریانات اصولگرایی بتوانند دراین ائتلاف شرکت کنند نتیجه‌اش وجود برخی رفتارهای تند در درون بخشی از جریان اصولگرایی خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1085371

وبگردی