آفتاب
اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی

سخنرانی تعدادی از شخصیت‌های جهان اسلام در اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی

سخنرانی تعدادی از شخصیت‌های جهان اسلام در اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی

در مراسم اختتامییه بیست‌ونهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی شخصیت‌هایی از کشورهای جهان اسلامی دیدگاه‌های خود را درباره موضوع کنفرانس و محورهای مطرح در سه روز برگزاری آن مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایوب محمد به نمایندگی از نبیه بری رئیس مجلس لبنان با بیان این‌که «به کشور جمهوری اسلامی ایران برای به نتیجه رسیدن مسایل هسته‌ای تبریک می‌گوییم» اظهار کرد: ایران یک دژ محکمی به دست آورده است و هرگز از جایگاه خود کوتاه نمی‌آید. ما در حالی این نشست را برگزار می‌کنیم که توطئه‌های زیادی علیه امت اسلامی شکل گرفته است. دستگاه‌های اطلاعاتی صهیونیست‌ها به نقش خود ادامه می‌دهند و می‌خواهند کاری کنند که تکفیری‌ها به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد:‌ عنوان کنفرانس ما بحران‌های کنونی جهان اسلام است. ما شاید نتوانیم این بحران‌ها را بشماریم ولی حداقل این است که باید به یک توافق تئوری برای حل بحران‌ها دست یابیم. این خطرات می‌تواند امت اسلامی را به فروپاشی برساند.

وی گفت: متاسفانه با توطئه‌های دشمنان مساله فلسطین به فراموشی سپرده شده است. راه حل برون رفت از مشکلات آسان نیست ولی دور از دسترس هم نیست. برای از بین بردن بحران‌ها،‌ مراکز علمی و حوزه‌های علمیه همگی باید در نشست‌ها و گفتمان‌ها شرکت کنند و بدانیم اختلاف‌نظرها به معنی دشمنی نیست. هیچ ارگانی نباید تروریست‌ها و تکفیری‌ها را توجیه کند.

وی ادامه داد:‌ گفتمان اسلامی باید به همه جا سرایت کند. تمام مسلمانان باید حول یک محور باشند تا فلسطین به صاحب اصلی خود برگردد. مساله فلسطین همواره در ذهن امام موسی صدر بوده است و باید سرنوشت امام موسی صدر و همراهان ایشان به زودی برای همگان مشخص شود.

ادامه دارد...

کد N1085291

وبگردی