آفتاب

تابش: دولت و شورای نگهبان در انتخابات قانون را ملاک عمل قرار دهند

تابش: دولت و شورای نگهبان در انتخابات قانون را ملاک عمل قرار دهند

ایسنا نوشت: یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس استقبال از ثبت‌نام‌ها برای مجلس خبرگان و مجلس را ناشی از اقدامات دولت برای باز شدن فضای سیاسی عنوان کرد و گفت که شورای نگهبان و وزارت کشور باید در مسیر انتخابات قانون را ملاک عمل قرار دهند.

محمدرضا تابش اظهار کرد: از جمله شعارهای محوری دولت تنش‌زدایی و برقراری تعاملات بین‌المللی مثبت و خوب و در عرصه داخلی ایجاد فضای باز سیاسی بوده است، خوشبختانه در زمینه حل معضل هسته‌ای با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب دولت‌ گام‌های خوبی برداشت که موجب امیدواری است و در عرصه داخلی هم بیان و گفتار و مجموعه فعل و انفعالاتی که در وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات اتفاق افتاده حاکی از این است که دولت استقبال می‌کند که این فضای باز فراهم شود.

وی افزود: یکی از مظاهر تجلی، حضور و مشارکت گروه‌ها در عرصه انتخابات است. من فکر می‌کنم این رویکرد مثبت دولت باعث امیدواری اقشار مختلف شده است و در اصولگرایان هم استقبال بیشتری به وجود آمده زیرا به این باور رسیده‌اند که ان‌شاءالله زمینه‌ای فراهم خواهد شد که در یک رقابت عادلانه و منصفانه افرادی به مجلس راه پیدا کنند و بتوانند منشأ خیر و اثر باشند.

نمیانده مردم اردکان در مجلس با اشاره به آمار بالای ثبت‌نام کاندیداها برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: الحمدلله حجم استقبال هم خوب بوده. البته اگر از منظر آسیب‌شناسی بخواهیم این حجم از استقبال برای نمایندگی را بررسی کنیم جای بحث زیاد است.

تابش ادامه داد: خوشبختانه تاکنون رویکرد وزارت کشور و شورای نگهبان که از بیان سخنگو مشهود است این است که حرکت‌ها را بر مدار قانون قرار خواهند داد و قانون ملاک عمل قرار می‌گیرد. اگر اینگونه باشد کسی حرفی نخواهد داشت و همه مقابل قانون تمکین می‌کنند اما اگر خلاف این انجام شود باعث مشارکت کمتر مردم در عرصه انتخابات خواهد شد که آن هم به مصلحت نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسأله مهم‌تری که مسئولین باید به آن توجه داشته باشند این است که با توجه به حجم گرفتاری‌های زیادی که همه مردم را درگیر کرده و تحولاتی که در عرصه ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجام شده و مطالبات و خواسته‌های مردم، وضعیت کشور از حالتی که بگوییم چپ منجی کشور است یا راست، گذشته و حاکمیت باید زمینه‌ای را فراهم کند که همه مشارکت کنند و تخصص و توانمندی خود را در خدمت به مردم بکار گیرند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان تصریح کرد: اینکه مردم تمام تقصیر را متوجه یک گروه ندانند و یا یک گروه را ناجی ندانند باعث می‌شود در تعیین صلاحیت‌ها قانون با انعطاف لازم بکار گرفته شود.

29220

کد N1085111

وبگردی