آفتاب
وزیر امور خارجه کوبا:

واشنگتن به تحریک کوبایی ها برای مهاجرت غیر قانونی پایان دهد

واشنگتن به تحریک کوبایی ها برای مهاجرت غیر قانونی پایان دهد

دولت هاوانا از رویکرد واشنگتن در اعطای مجوز به اتباع کوبایی که به طور غیر قانونی به آمریکا مهاجرت می کنند انتقاد کرده و خواستار پایان این روند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا از دولت واشنگتن خواست تا به تشویق اتباع کوبایی به مهاجرت غیرقانونی از این کشور پایان دهد.

وی ضمن سخنرانی در یکی از جلسات کمیته روابط خارجی مجلس کوبا گفت: زمان توقف رویکرد سیاسی آمریکا نسبت به مردم کوبا برای تحریک ایشان به مهاجرت از راه های غیرقانونی و نامطمئن فرا رسیده است.

این در حالیست که به گزارش خبرگزاری «بی بی سی»، کشورهای آمریکای مرکزی برای تسهیل روند مهاجرت ۷۰۰۰ کوبایی که از یک ماه پیش در مسیر مهاجرت به آمریکا در کشور کاستاریکا سرگردان شده اند، به توافق رسیدند.

گفته می شود که طبق توافق، مهاجرین کوبایی از طریق هوایی به کشور السالوادور انتقال یافته و از آنجا به وسیله اتوبوس به مرز آمریکا فرستاده می شوند.

آمریکا اعلام کرده که به هر مهاجر کوبایی که پایش به این کشور برسد مجوز اقامت اعطا خواهد کرد. این در حالیست که وزارت امور خارجه کوبا چندی پیش با صدور بیانیه ای رسمی این اقدام آمریکا را مغایر با تلاش های دو کشور در جهت عادی سازی روابط توصیف کرد.

هاوانا – واشنگتن در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفتند تا بعد از گذشت بیش از ۵ دهه به خصومت خود پایان بخشیده و روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند.  

کد N1085002

وبگردی