آفتاب

۴ نفر دیگر از عاملان حمله به مدرسه نظامی پیشاور بدار آویخته شدند

۴ نفر دیگر از عاملان حمله به مدرسه نظامی پیشاور بدار آویخته شدند

صبح امروز ۴ نفر دیگر از عاملان حمله تروریستی به مدرسه نظامی پیشاور در زندان مرکزی « کوهات» بدار آویخته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ار روزنامه «پاکستان»،  امروز صبح ۴ نفر دیگر از عاملان حمله تروریستی به مدرسه نظامی پیشاور پاکستان در زندان مرکزی «کوهات» بدار آویخته شدند. این عاملان تروریستی علاوه بر حمله به مدرسه نظامی پیشاور در حمله به نیروهای امنیتی، آدم ربایی نیز دست داشتند.

 ۴ عامل تروریستی به نامهای مراد، نورسعید، سراج الحق اور عنایت الله  صبح امروز  در زندان مرکزی «کوهات» بدار آویخته شدند. این عوامل تروریستی در دادگاه نظامی محکوم به اعدام شدند و حکم اعدام آنها نیز توسط «راحیل شریف» فرمالنده ستاد مشترک ارتش پاکستان به امضا رسید.  

لازم به ذکر است  در ماه گذشته چهار نفر از عاملان این حمله تروریستی در دادگاه نظامی محکوم به اعدام شده بودند. عاملان حمله از «نواز شریف»  نخست وزیر و «ممنون حسین» رئیس جمهور پاکستان تقاضای عفو و تخفیف در مجازاتشان را کردند اما درخواست آنها رد شده بود.  فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۵ با اعدام آنها موافقت کرد و این عاملان حمله تروریستی در ۳ دسامبر  ۲۰۱۵ در زندان «کوهات» ایالت خیبر پختوانخواه اعدام شده بودند.  این چهار نفر که از اعضای گروه طالبان بودند متهم بودند در ۱۶ دسامبر سال ۲۰۱۴ با حمله به مدرسه نظامی پیشاور بیش از ۱۵۰ دانش آموز را به خاک و خون کشیده بودند.

کد N1084999

وبگردی