آفتاب

در چندسال آینده منطقه یورو گسترش نمی‌یابد

در چندسال آینده منطقه یورو گسترش نمی‌یابد

معاون رییس کمیسیون اروپا در مصاحبه‌ای گفت: تا چندسال آینده خبری از بسط و گسترش منطقه یورو نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، والدیس دومبروسکیس، معاون رییس کمیسیون اروپا در مصاحبه ای با روزنامه دی ولت، گفت: انتظار نمی‌رود که تا چند سال آینده منطقه یورو عضو جدیدی بپذیرد و حتی این منطقه که با بحران وخیم اقتصادی روبروست،‌ احتمالا برخی از کشورها را هم از عضویت خارج می‌کند.

وی ادامه داد: به نظر نمی‌رسد تا چندین سال آینده بتوان کشوری جدید را به عضویت ناحیه یورو درآورد.

از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، 19 کشور عضو ناحیه یورو هستند.

معاون رییس کمیسیون اروپا در ادامه مصاحبه خود گفت: پیش از آنکه هر کشوری به ناحیه یورو بپیوندد، باید نرخ پول خود را با یورو برابر کند. این مکانیسم از اولویتهای پیوستن کشورها به ناحیه یورو و به عبارتی اتاق انتظار است. اما در حال حاضر، هیچ کشور عضو اتحادیه اروپا به دنبال چنین اولویتی نیست.

وی ادامه داد: بلغارستان و رومانی نیز تمایل خود را برای پیوستن به ناحیه یورو اعلام کرده‌اند اما باید اولویت ما را نیز در نظر داشته باشند. همچنین مذاکرات اولیه‌ای با دولت قبلی لهستان برگزار شده است اما به دلایلی دولت جدید ورشو درحال بررسی مجدد این طرح است.

این مقام مسئول کمیسیون اروپا در ادامه مصاحبه خود گفت: در ابتدا، پیوستن به ناحیه یورو برای اعضای اتحادیه اروپا جذاب به نظر می‌رسید، اما بحران در این منطقه اوضاع را تغییر داده است و بحران در یونان براین مساله دامن می‌زند.

آخرین کشورهایی که به ناحیه یورو پیوستند، لتونی در 2014 و لیتوانی در 2015 بود.

انتهای پیام

کد N1084771

وبگردی