آفتاب
ظریفیان :

نظام انتخاباتی ایران به آسیب شناسی جدی نیاز دارد

نظام انتخاباتی ایران به آسیب شناسی جدی نیاز دارد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه نظام انتخاباتی کشورمان به آسیب شناسی جدی نیاز دارد گفت: حضور پرشمار داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب سردرگمی مردم می‌شود.

غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،‌درباره تعداد زیاد ثبت‌نام کنندگان انتخاب مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نظام انتخابات، حزبی نیست پس طبیعی است که افراد با انگیزه‌ها و سوابق مختلف در انتخابات ثبت‌نام کنند.

وی همچنین افزود: در نظام‌های حزبی، افراد متخصص قانونگذاری در انتخابات پارلمانی شرکت می‌کنند و مردم هم شناخت خوبی از این داوطلبان دارند اما در ایران افرادی نامزد می شوند که سابقه سیاسی نداشته و مردم هم آن‌ها را نمی‌شناسند و در واقع آن‌ها برای مطرح شدن ثبت‌نام می‌کنند.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در ادامه خاطر نشان کرد: البته در این انتخابات افراد با سابقه همه حضور یافتند که حضور آن‌ها ارزشمند است و حضور آن‌ها موجب مطرح شدن دیدگا‌ه‌های مختلف می‌شود اما حضور بدون چارچوب افرادی که سابقه سیاسی ندارند موجب سرگشتگی مردم می‌شود زیرا مردم با انبوهی از داوطلبان روبرو می شوند که هیچ اطلاعی از سابقه و تخصص آن‌ها ندارند.

ظریفیان همچنین با اشاره به اینکه حضور در مجلس به تخصص و انباشت تجربه سیاسی نیاز دارد تصریح کرد: حضور در انتخابات حق همه است با روند انتخابات باید آسیب شناسی جدی شود و من معتقدم ما به نظام حزبی نیاز داریم تا دیگر با پدیده ثبت‌نام های بی شمار مواجه نشویم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ارزیابی خود از ثبت‌نام های انتخابات خبرگان رهبری گفت: رهبر در نظام جمهوری اسلامی ایران فردی جامع بوده و به تخصص های مختلف نیاز دارد. من معتقدم نمایندگان خبرگان هم این ویژگی را دارا باشند. حضور متخصصان مختلف در مجلس خبرگان رهبری ضروری است و به نظر من باید این بحث مطرح شده و درباره آن گفت‌وگو شود.

وی در پایان با بیان اینکه در ثبت‌نام انتخابات خبرگان هم عده‌ای برای مطرح شدن ثبت‌نام کرده‌اند افزود: در این بین چهره‌هایی هم وارد این انتخابات شدند که برای مردم امیدبخش هستند. حضور جوانان هم در این انتخابات را باید به فال نیک گرفت.

انتهای پیام

کد N1084714

وبگردی