آفتاب
رسانه سوری تحلیل کرد؛

کسری بودجه آل سعود حاصل جنگ افروزی و حمایت از تروریسم

کسری بودجه آل سعود حاصل جنگ افروزی و حمایت از تروریسم

یک رسانه سوری با اشاره به کسری بودجه عربستان سعودی آن را در نتیجه جنگ افروزی و حمایت های بی دریغ از تروریسم دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه البعث سوریه در مطلبی با اشاره به کسری بودجه آل سعود آورده است: این عجیب نیست که بودجه رژیم سعودی با کسری روبرو شود زیرا این در سایه سیاست حاکمان مملکت سرکوب است.حاکمانی که در راستای حمایت از تروریسم و جنگ افروزی و دامن زدن به آن در مناطق مختلف حرکت می کنند.

این رسانه سوری می نویسد: به ویژه یورش آل سعود به یمن تاثیر به سزایی در کسری بودجه عربستان سعودی داشته است.همچنین از بازی با قیمت نفت ها و پایین آوردن آن در راستای راضی نگه داشتن اربابان آمریکایی، آل سعود نیز نباید غافل ماند.

البعث در ادامه نوشته است: این کسری بودجه بالاترین در تاریخ عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت در دنیا محسوب می شود و موسسات مالی از جمله صندوق بین المللی پول احتمال می دهند که کسری بودجه سال ۲۰۱۵ به ۱۳۰ ملیارد دلار برسد.درآمدهای کلی به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۰۹ به سبب کاهش قابل توجه قیمت نفت رسیده است و نفت از نیمه دوم ۲۰۱۴ با کاهش قیمت روبرو بوده است به ویژه که نفت ۹۰ درصد از درآمدهای عربستان را تشکیل می دهد.

این رسانه می نویسد: وزارت دارایی عربستان جرات ورود به جزییات را ندارد و اعلام کرده است که اصلاحات اقتصادی شامل خصوصی سازی را به اجرا درخواهد آورد.آل سعودد شروع به فروش دارایی های خود خواهد کرد و قطعا مشتریان انگلیس و آمریکا و فرانسه خواهند بود همان کشورهایی که ممکلت شن ها را به سلاح برای جنگ افروزی و ماجراجویی تجهیز کردند.

البعث آورده است: این کسری بودجه موضوع جدیدی نیست اما امروز نمود بیشتری یافته است و آن پس از ورود شیفتگان قدرت به جنگ علیه یمنی هاست جنگی که همچنان از ماه مارس گذشته ادامه دارد و چه بسا هزینه گزاف تری از هزینه های مالی که کارشناسان بی طرف آن را ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده اند به عربستان سعودی تحمیل کند.

این رسانه سوری می نویسد: عربستان سعودی توان تجهیز تروریست ها در سوریه و عراق و تامین موشک های تاو برای آنها از آمریکا و نیز حمایت های مالی را دارد اما از اندک کمکی به ملت فلسطین که در حال انتفاضه علیه رژیم صهیونیستی است دریغ می کند و از همین رو جای هیچ تعجبی ندارد که عربستان با کسری بودجه روبرو شود زیرا سرمایه گذاری سعودی ها بی ارزش و زیان آور است.

 

کد N1084655

وبگردی