آفتاب

طرح بزرگ رژیم صهیونیستی برای ساخت 55 هزار واحد مسکونی در مناطق فلسطینی

طرح بزرگ رژیم صهیونیستی برای ساخت 55 هزار واحد مسکونی در مناطق فلسطینی

طبق گزارش سازمان غیر دولتی "صلح اکنون" رژیم صهیونیستی قصد دارد ده‌ها هزار واحد مسکونی جدید در سرزمین‌های فلسطینی احداث کند که عملا تشکیل کشور مستقل فلسطین را غیر ممکن خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، طبق این گزارش رژیم صهیونیستی قصد دارد بیش از 55 هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری احداث کرده و به این ترتیب طرح‌های شهرک‌سازی خود را از سرگرفته و آنها را توسعه دهد.

سازمان "صلح اکنون" که یک نهاد غیر دولتی در اسرائیل است اعلام کرد: وزارت مسکن اسرائیل به دنبال آن است که این تعداد زیاد واحد مسکونی جدید را در کرانه باختری و در قالب دو شهرک جدید احداث کند.

طبق اظهارات مقامات فلسطین، قرار است 8300 واحد در منطقه “E1” نزدیک به شهر قدس ساخته شود که این مساله باعث تقسیم کرانه باختری به دو بخش شده و طرح تشکیل کشور مستقل فلسطین را تهدید می‌کند.

اسناد وزارت مسکن رژیم صهیونیستی نشان می دهد که این رژیم در ماه نوامبر سال 2014 مبلغ 3 میلیون و 600 هزار شیکل (900 هزار دلار) برای احداث 3200 واحد مسکونی در منطقه موسوم به " E1 " اختصاص داده است تا از این طریق بخش شرقی قدس را به شهرک صهیونیست نشین "معالی ادومیم" متصل کند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک سال قبل از آن در نتیجه فشارهای بین المللی مجبور به لغو طرحی مشابه آن شده بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین بر اساس اسنادی سازمان "صلح اکنون" به آن دسترسی پیدا کرده، رژیم صهیونیستی همچنان به عملیات‌های اجرایی برای پیاده کردن این طرح بزرگ شهرک سازی ادامه می دهد.

منطقه موسوم به " E1 " میان بخش شرقی قدس و شهرک معالی ادومیم واقع شده است و مساحت آن 12 کیلومتر مربع است. انتشار اخبار مربوط به تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت و ساز در این منطقه انتقادات شدید محافل بین المللی را به دنبال داشته است؛ چرا که ساخت و ساز در این منطقه عملا باعث قطع ارتباط جغرافیایی میان شمال و جنوب کرانه باختری می‌شود.

رژیم اشغالگر قدس طی یک دهه گذشته تاسیسات زیربنایی متعددی در این منطقه احداث کرده است تا زمینه ساخت شهرک صهیونیست نشینی که 1500 واحد مسکونی را در خود جای خواهد داد، فراهم شود اما مجوزهای ساخت و ساز برای این واحدها صادر نشده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در همین راستا اعلام کرد که دولت آمریکا حتی در دوره ریاست جمهوری جرج بوش پسر نیز ساخت و ساز در این منطقه را خط قرمز می‌دانست؛ چرا که این مساله مانع از تشکیل کشور مستقل فلسطین می‌شود.

اسناد وزارت مسکن رژیم اشغالگر قدس نشان می‌دهد که این رژیم در فاصله سال‌های 2012 تا 2015 طرح های جدیدی برای احداث 55 هزار واحد مسکونی و تبدیل شهرک‌های صهیونیست نشین کوچک به شهرهای بزرگ طی دهه‌های آینده تهیه کرده است.

انتهای پیام

کد N1084636

وبگردی