آفتاب
تحولات یمن؛

تجمع اعتراض آمیز علیه تجاوز سعودی در عمران/ تداوم حملات سعودی

تجمع اعتراض آمیز علیه تجاوز سعودی در عمران/ تداوم حملات سعودی

تجمع اعتراض آمیز یمنی ها در استان عمران، درخواست از جامعه بین الملل برای عمل به مسئولیت های خود برای توقف تجاوز به یمن و ادامه حملات سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله مهمترین تحولات یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یمن، جنگنده های سعودی طی حملاتی به بخش صرواح در استان مارب یمن، منازل شهروندان را تخریب کردند.

در همین راستا یک منبع امنیتی از پنج حمله جنگنده های سعودی به منازل شهروندان در این بخش و تخریب کامل آنها خبر داد.

این منبع افزود: هواپیماهای متجاوز سعودی با استفاده از یک بمب خوشه ای ممنوعه، منطقه الجوف در  بخش مجزر را هدف قرار دادند.

جنگنده های سعودی همچنین محلات مسکونی و مراکز عمومی شهرها و روستاهای نوار ساحلی استان تعز را بمباران کردند.

یک منبع محلی در همین زمینه گفت: هواپیماهای متجاوز حملاتی را به مناطق پراکنده در بخش ساحلی موزع انجام دادند که در پی آن شماری از شهروندان کشته و منازل و مراکز عمومی نیز تخریب گردید.

این منبع همچنین اعلام کرد که همزمان با این حملات ناوهای جنگی متجاوز، روستاها و مناطق مسکونی در منطقه الکدحه و دیگر مناطق در جنوب المخا را بمباران کردند.

وی گفت: تیم های میدانی در حال حاضر مشغول بررسی میزان تلفات به این مناطق در پی بمباران هستند.

این منبع از جامعه بین الملل، سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان های حقوق بشر خواست به مسئولیت خود در خصوص توقف تجاوز سعودی ها به یمن عمل نمایند.

تجمع اعتراض آمیز در عمران به منظور محکومیت تداوم تجاوز عربستان به یمن

در همین حال امروز (دوشنبه) تجمع اعتراض آمیزی در محکومیت تداوم تجاوز عربستان سعودی به یمن در استان عمران برگزار گردید. در این تجمع کشتار مردم یمن و تخریب زیرساخت های آن توسط عربستان سعودی محکوم گردید.

در این تجمع «فیصل جمعان» استاندار عمران، «صالح المخلوس» از مسئولان این استان و نمایندگان شوراهای محلی، دستگاه های دولتی و سازمان های اجتماعی حضور داشتند و شرکت کنندگان طی آن اعلام کردند که ادامه حمله به مردم یمن و دارایی های آنها در سایه سکوت ننگین جامعه جهانی و بین الملل از میزان ضعف و سستی جامعه بین الملل حکایت دارد.

شرکت کنندگان در این تجمع بر ضرورت رساندن صدای یمن و درخواست های عادلانه آن به مراجع مختلف و مشکلاتی که این کشور در پی تجاوز ائتلاف خارجی به فرماندهی عربستان مواجه است و نیز ضرورت ادامه تجمعات و تظاهرات اعتراض آمیز با هدف رسوا کردن جنایات عربستان سعودی در حمله به شهروندان یمنی و منازل آنها تاکید کردند.

کنترل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر دو پایگاه در استان تعز

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانستند کنترل دو پایگاه در الضباب استان تعز را در دست گرفته و آنها را از عناصر مزدور سعودی پاکسازی نمایند.

یک منبع امنیتی گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی شماری از مزدوران سعودی را کشته و زخمی نموده و خودروهای نظامی آنها را منهدم کردند. همچنین مقادیری سلاح که مزدوران در این پایگاه ها برجای گذاشته بودند، ضبط گردید.

این منبع افزود: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی در حمله موشکی خود، پایگاه های شلیک موشک های کاتیوشا در پایگاه الشاطری کرش را که متعلق به متجاوزان و عناصر مزدور بود بمباران کردند که در پی آن صدای انفجارهای گسترده ای شنیده شده و آمبولانس های امداد به سمت این محل شتافتند.

کد N1084109

وبگردی