آفتاب
سفیر جدید ژاپن در روسیه؛

گفتگوهای سیاسی میان ژاپن و روسیه امری لازم و ضروری است

گفتگوهای سیاسی میان ژاپن و روسیه امری لازم و ضروری است

سفیر جدید ژاپن در روسیه امروز در اظهاراتی تقویت و تحکیم روابط دو جانبه میان توکیو و مسکو در راستای تقویت گفتگوها با هدف ارتقاء صلح و ثبات را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریا نووستی، سفیر جدید ژاپن در روسیه امروز در سخنانی از لزوم تقویت و تحکیم روابط دو جانبه میان توکیو و مسکو خبر داد.

«تویوشیسا کوزوکی»(Toyohisa Kozuki) سفیر جدید ژاپن در روسیه امروز دوشنبه در اظهاراتی درباره روابط دو کشور گفت: کشورهای ژاپن و روسیه باید در راستای تقویت گفتگوها با هدف ارتقاء صلح و ثبات و امنیت تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: ادامه مذاکرات سیاسی برای این دو کشور امری لازم و ضروری به شمار می آید. لازم است که روابط دو کشور به سطحی گسترده و ادامه دار برسد.

کوزوکی خاطر نشان کرد: دو کشور شرکاء مهمی به شمار می آیند و مسئولیت سنگینی را از بابت ثبات و رونق اقتصادی به ویژه در شرق آسیا بر عهده دارند.

روابط ژاپن و روسیه پس از سفر سال ۲۰۱۳ «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به روسیه قوت گرفت.

این دو کشور در برخی مسائل ارضی به ویژه در جزایر کوریل دارای اختلافاتی هستند؛ اما به عقیده کارشناسان هر گاه که مذاکراتی هدفمند برای حل و فصل سیاسی اختلافات آن ها در حال انجام بود؛ آمریکا با تنش آفرینی از این اقدام جلوگیری به عمل آورده است.

کد N1083962

وبگردی