آفتاب

آزاد سازی الرمادی/پرچم عراق بر بالای ساختمانهای دولتی

آزاد سازی الرمادی/پرچم عراق بر بالای ساختمانهای دولتی

منابع عراقی از آزاد سازی الرمادی مرکز استان الانبار در غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، منابع وابسته به عملیات مشترک عراق از آزادسازی کامل شهر الرمادی خبر دادند.

یحیی رسول سخنگوی عملیات مشترک عراق طی بیانیه ای از تلویزیون دولتی اعلام کرد: شهر الرمادی آزاد شده و نیروهای مسلح پرچم عراق را بر بالای ساختمان های دولتی به اهتزاز درآورده اند.شهرها تحت اشغال داعش آزاد خواهد شد همانطور که جرف النصر، آمرلی، الضلوعیه، تکریت و بیجی آزاد شدند.

شایان ذکر است که نیروهای عراقی طی روزهای اخیر عملیات گسترده ای برای آزاد الرمادی انجام داده بودند.

الرمادی شهری است که حدود ۱۰۸ کیلومتر با بغداد فاصله دارد. این شهر در استان الانبار یکی از استانهای پهناور عراق قرار دارد. این شهر در جنوب غرب آنچه مثلث سنی عراق نامیده می شود واقع شده است. بر اساس برآوردها تعداد ساکنان آن ۹۰۰ هزار نفر تخمین زده می شود.

بیشتر ساکنان این شهر از عشایر الدیم البوفهد، البوعلوان، البوذیاب، البوعساف، البومرعی، البو خلیفه، البو ریشه و البوعبید هستند. این شهر در دوره مدحت پاشا در حدود سالهای ۱۸۶۹ تا۱۸۷۲ بنا شده است. در حدفاصل الرمادی و فلوجه فرودگاه سن الذبان که انگلیسی ها در سال ۱۹۳۵ بنا کردند، قرار دارد.

پس از سال ۱۹۳۲ الرمادی به شکل کنونی آن درآمد و راههای مواصلاتی در آن کشیده شد و کارهای عمرانی در آن صورت گرفت. در دوره اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ ، الرمادی محلی برای مبارزه با آمریکایی ها بود.

گروه داعش در سال ۲۰۱۴ هنگامی که بخش هایی از عراق را اشغال کرد وارد الانبار هم شد اما سقوط شهر الرمادی به دست داعش در هفده ماه مه ۲۰۱۵ بود. تروریست ها داعش از دو محور شمال از منطقه البوفراج و دوم از شرق از ناحیه فرات در امتداد الحبانیه و الخالدیه در مسیر الرمادی-فلوجه به این شهر یورش بردند.

کد N1083892

وبگردی