آفتاب
عبدی در نطق میان دستور؛

رفتار و اخلاق اسلامی‌ در انتخابات منجر به رویداد فرهنگی و سیاسی شود

رفتار و اخلاق اسلامی‌ در انتخابات منجر به رویداد فرهنگی و سیاسی شود

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قوه قضائیه باید به مبارزه با فساد به‌عنوان راهبرد اساسی در کار خود توجه داشته باشد، گفت: کاندیداهای انتخابات مجلس اخلاق اسلامی و جوانمردی را رعایت کنند زیرا این رفتار در انتخابات می‌تواند باعث رویداد فرهنگی و سیاسی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ایرج عبدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک میلاد پیامبر(ص)، با اشاره به این‌که در آستانه انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی قرار داریم، اظهار کرد: برای انتخاب یک نماینده قریب به 40 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که انتخاب اصلح از بین این افراد آن هم با ساز و کار فعلی انتخابات سخت و دشوار است. از طرف دیگر شورای نگهبان در این مدت کوتاه، کاری سخت و طاقت فرسا برای تعیین حداقل‌های صلاحیت در مورد نامزدهای انتخابات خواهد داشت.

وی افزود: برای اهل اندیشه واضح و روشن است که دستگاه قانون گذاری کشور از کارآمدی لازم برای قانون گذاری برخوردار نبوده است و شیوه انتخاب قانون گذاری در کشور بر مبنای شیوه ساده و بدوی است.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس تصریح کرد: نبود احزاب و انتخاب حزبی به دلیل سابقه بد تاریخی کشور از فعالیت احزاب و مدل پارلمانی فعلی برای قانون گذاری از کارآمدی لازم برای وضع قوانین کارآمد برخوردار نبوده است، لذا باید نحوه انتخاب نمایندگان مردم و دستگاه قانون گذاری برای کارآمدی بیشتر به نظام انتخابات حزبی و نظام دو پارلمانی تغییر یافته و برای این موضوع دلیل و برهان عقلی و منطقی فراوان وجود دارد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس اظهار کرد: از خود و همه کسانی که خود را برای خدمتگزاری مردم در معرض انتخاب مردم قرار داده‌اند درخواست دارم که اخلاق اسلامی و جوانمردی را رعایت کرده چرا که ما اعتقاد داریم هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

عبدی در ادامه بیان کرد: رفتار و اخلاق اسلامی در انتخابات می‌تواند باعث رویداد عظیم و مبارک فرهنگی و سیاسی در کشور شود.

وی همچنین با اشاره به این که از تنگناهای اقتصادی و مالی دولت اطلاع کامل دارم، گفت: دولت باید برای حل و فصل مشکلات مالی و معیشتی مردم به ابتکارات جدید در خلق منابع و استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی سرعت عمل به خرج دهد و در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها، شیوه برنامه ریزی را اصلاح کند به گونه‌ای که بهره‌وری را در کشور افزایش دهد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در بخش دیگری از نطق خود اظهار کرد: اتفاقاتی همچون اختلاس‌ها، فساد‌های کلان اقتصادی در جامعه و اصرار مجلس برای تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی دلیل روشنی از ناکارآمدی شیوه مبارزه با فساد در سیستم قضایی کشور است.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس ادامه داد: از انگیزه‌های موثر در تشکیل انقلاب اسلامی، ‌مبارزه با فساد و جلوگیری از تضییع حقوق ضعفا بوده است که قوه قضائیه باید به آن به‌عنوان راهبرد اساسی در کار خود توجه داشته باشد.

این نماینده مجلس همچنین از دولت و مجلس درخواست کرد در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به حل مشکل بیکاری و اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان داشته باشند.

انتهای پیام

کد N1083779

وبگردی