آفتاب
رئیس پلیس پیشگیری ناجا:

همکاری ۴۵ هزار نگهبان محله با پلیس/ سرقت پنج درصد کاهش یافت

همکاری ۴۵ هزار نگهبان محله با پلیس/ سرقت پنج درصد کاهش یافت

بیرجند- رئیس پلیس پیشگیری ناجا از همکاری ۴۵ هزار نگهبان محله با پلیس خبر داد و گفت:اگر بتوانیم این عدد را در سال آینده به ۱۰۰ هزار نفر برسانیم تاثیر بسیار خوبی در پیشگیری از وقوع جرام دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد شرفی ظهر دوشنبه در همایش عمومی فرماندهان و روسای کلانتری و پاسگاه های فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: به دلیل عوض شدن سریع قوانین، متحول شدن ساختار های اجتماعی، جابجایی کارکنان نیروی انتظامی و ورود نیروهای جدید سالیانه همایشی تحت عنوان همایش کلانتری و پاسگاه‌ها در سراسر کشور در زمان های متعدد اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش می‌تواند کمکی برای افزایش مهارت های شغلی کارکنان، رفع بعضی از نواقص و اشکالات کاری باشد، افزود: تحلیل حوزه عملکردی کلانتری و پاسگاه‌ها، ابلاغ تدابیر فرماندهی و آشنا سازی کارکنان نسبت به قوانین و مقررات جدید و به وجود آمدن علوم و تکنولوژی جدید در این زمینه از دیگر اهداف همایش است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی بیان داشت: افزایش دانش کارکنان در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم و افزایش حوزه تعاملی با سایر دستگاه هایی که به نوعی با پلیس در حوزه نظم و امنیت کار می‌کنند از دیگر ماموریت های پلیس است.

وی با اشاره به اینکه تامین نظم و امنیت را به عنوان هدفی کلان در برنامه داریم، افزود: توسعه یگان های حفاظت از تاسیسات و اماکن سازمان های دولتی یکی از این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: در این راستا بخشی از کاری که بر عهده پلیس گذاشته شده است و جنبه امنیتی ندارد را به خوده دستگاه های دولتی واگذار می‌کنیم.

همکاری ۴۵ هزار نگهبان محله با پلیس

شرفی ضمن تاکید بر مردمی کردن امنیت در جامعه، اظهار داشت: در سطح کشور ۴۵ هزار نگهبان محله داریم که در محلات و شرکت های خصوصی ماموریت دارند و بخشی از کار ناجا را انجام می‌دهند.

وی افزود: اگر بتوانیم این عدد را در سال آینده به ۱۰۰ هزار نفر برسانیم تاثیر بسیار خوبی در راستای پیشگیری از وقوع جرام خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید در ارائه خدمات نیروی انتظامی تسهیل ایجاد شود، گفت: زنجیره عدالت کیفری زمانی تکمیل خواهد شد که صدور تمام احکام منجر به اجرای حکم شود.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با بیان اینکه بنا داریم اجرای احکام را با به کار گیری تکنولوژی و الکترونیکی کردن پرونده قضایی توسعه بخشیم، افزود: در حال حاضرالکترونیکی کردن پرونده‌ها در بعضی از کلانتری های استان‌ها در مرکز استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه این امر در برنامه ششم در سطح کل کلانتری‌ها هدف نیروی انتظامی است تا با استفاده از این تکنولوژی در منابع نیز صرفه جویی کند، گفت: با بکار گیری از این تکنولوژی می‌توانیم نیروهای بیشتری در جهت پیشگیری از وقوع جرم به لایه های کف خیابان داشته باشیم.

بیشترین گله مندی در حوزه پلیس از بخش رفتاری کارکنان است

وی با بیان اینکه افزایش توانمندی و اشراف اطلاعاتی افسران گشت کلانتری و پاسگاه ها از جمله اهداف در این همایش‌ها است، اظهار کرد: بنا داریم با تجمیع اطلاعات مجرمین و در اختیار قرار دادن این اطلاعات از دستگیری کسانی که با هویت جعلی دستگیر می‌شوند پیشگیری شود.

شرفی با بیان اینکه افزایش مهارت های رفتاری کارکنان پاسگاه‌ها و کلانتری از اهداف مهم نیروی انتظامی است، افزود: عموما در سامانه ۱۹۷ بیشترین گله مندی در حوزه پلیس از بخش رفتاری کارکنان است.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۲۰ هزار نفر پلیس افتخاری در سطح کشور داریم که در حد وسع سازمانی بکارگیری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری در کل کشور ۵ درصد کاهش وقوع سرقت را داشته‌ایم، افزود: در استان خراسان جنوبی ۲۴ درصد جرایم سرقت به عنف کاهش پیدا کرده است که رقم بسیار خوبی است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی یادآور شد: کل جرایم در سطح کشوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱ درصد کاهش داشته است.

کد N1083684

وبگردی