آفتاب

وزیر خارجه ترکیه: تمام تلاش خود را برای "روزهای خوب گذشته" با روسیه می‌کنیم

وزیر خارجه ترکیه: تمام تلاش خود را برای "روزهای خوب گذشته" با روسیه می‌کنیم

وزیر امور خارجه ترکیه گفت، کشورش روسیه را یک شریک مهم می‌داند و امیدوار است روابط تیره شده دو کشور مجددا "به روزهای خوب گذشته" بازگردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با نمایندگان یک سازمان غیرانتفاعی محلی روسیه در آنتالیا که توسط تبعیدی‌های روس تشکیل شده گفت، ترکیه تلاش دارد روابط خود با مسکو را که بعد از حمله سرنگون شدن بمب‌افکن Su-24 روسیه توسط نیروی هوایی ترکیه به پایین‌ترین سطح خود رسید، عادی سازد.

مولود چاووش اوغلو در تلاش آشکار برای ترمیم روابط کشورش با مسکو گفت، ترکیه در 15 سال گذشته روابط خود با روسیه را "آجر به آجر" چیده و ساخت و رهبران دو کشور سهم زیادی در بهبود این روابط ایفا کردند.

وی افزود: ترکیه هرگز اقدامی منفی در قبال روسیه انجام نداد. اما نباید کسی فکر کند چون ما ساکت هستیم پس ما گناهکار هستیم. روسیه شریک مهمی برای ما است. به همین خاطر ما با صبر عمل می‌کنیم.

چاووش اوغلو تاکید کرد: هیچ کس چه سیاستمداران و چه هر کس دیگری نمی‌تواند روابط میان مردم دو کشور را قطع کند. ما برای مدتی صبر به خرج می‌دهیم و همه چیز بهتر خواهد شد.

این در حالی است که در حادثه سرنگون شدن هواپیمای Su-24 روسیه بر فراز سوریه یک خلبان این هواپیما توسط ارتش سوریه نجات یافت اما خلبان دیگر هدف آتشی که از زمین به روی وی گشوده شد قرار گرفته و کشته شد.

یک تفنگدار نیروی دریایی روسیه نیز به دنبال سقوط یک هلی‌کوپتر Mi-8 که در عملیات نجات شرکت داشت، کشته شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این حادثه را "زدن خنجر از پشت توسط همدستان تروریست‌ها" توصیف کرد.

انتهای پیام

کد N1083638

وبگردی