آفتاب

احتمال میانجیگری نوری مالکی برای آزادی شکارچیان قطری در عراق

احتمال میانجیگری نوری مالکی برای آزادی شکارچیان قطری در عراق

روزنامه الشرق‌الاوسط گزارش داد که نوری مالکی وارد خط میانجی‌گری برای تضمین آزادی قطری‌های ربوده شده در عراق شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک منبع آگاه در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط گفت که میانجی‌گرانی از عرب‌های اهل تسنن از جمله اعضای سابق پارلمان که روابط خوبی با نوری مالکی نخست‌وزیر سابق عراق دارند، وی را به میانجی‌گری جهت تضمین آزادی قطری‌های ربوده شده در عراق سوق دادند.

این منبع عنوان داشت که علت تحرکات مالکی به نفوذ وی در برخی گروه‌های شبه نظامی برمی‌گردد که تاکنون هیچ یک از آنها مسوولیت ربوده شدن قطری‌ها را برعهده نگرفته‌اند.

این منبع گفت: آنچه که در سخنان احمد صافی، نماینده مرجع عالیقدر شیعیان عراق در جریان خطبه نماز جمعه گذشته در کربلا مبنی بر اینکه این ربایش سیاسی بوده و با انگیزه‌های مالی نبوده است، تاکیدی بر آن است که این ربایش از سوی گروهک‌های جنایتکار نیست آنطور که وزارت کشور عراق گفته است بلکه از سوی نیروهایی انجام شده است که وابسته به یکی از گروه‌های شبه نظامی به نام گردان ابوالفضل عباس به عنوان طرفی است که در ربودن این افراد دست داشته است.

این در حالی است که احمد اسدی سخنگوی بسیج مردمی نیز این مساله را تکذیب کرده بود که این گردان‌ بخشی از نیروهای بسیج مردمی عراق باشند.

این منبع آگاه عنوان داشت: اشاره‌هایی مبنی بر این امر وجود دارد که آمریکایی‌ها احتمالا دست به عملیات ویژه‌ای برای نجات گروگان‌های قطری می‌زنند اما آنها در وهله نخست منتظر هستند که ببینند تلاش‌هایی که در حال حاضر از سوی طرف‌های بسیاری انجام می‌شود، به کجا می‌رسد و نسبت به اطلاعاتی که در مورد مکان این افراد ربوده شده‌ مطرح می‌شود، مطمئن شوند.

انتهای پیام

کد N1083595

وبگردی