آفتاب

آیت‌الله کعبی: وحدت راهبردی‌ترین آموزه اسلام برای گذر از بحران‌های منطقه‌ای است

آیت‌الله کعبی: وحدت راهبردی‌ترین آموزه اسلام برای گذر از بحران‌های منطقه‌ای است

آیت‌الله کعبی گفت: وحدت راهبردی‌ترین آموزه اسلام ناب محمدی(ص) برای ساخت امت اسلامی و برای گذر از بحران‌های منطقه‌ای درون امت است.

آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزرای دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه وحدت در اسلام اظهار کرد: وحدت هویت‌ساز و پایه ایمان، برادری، رحمت و مهربانی بین مسلمانان با محوریت رسول الله(ص) و بر اساس صلح، صفا، صمیمیت و با شعار اسلام است. واژه اسلام نیز از سلم گرفته شده که به معنای بندگی خداوند و اعلام سلامت و امنیت است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) سفارش فرمودند که هنگامی که تفرقه درون امت باشد، سلم را در امت گسترش دهید؛ متاسفانه امروز امت اسلام دچار عذاب تفرقه است و تفرقه یک عذاب الهی است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تفرقه در جهان اسلام برای هدر دادن ثروت‌های مسلمانان و غارت منابع طبیعی آنها به دست دشمنان مسلمان است. سیاست تفرقه از اصلی‌ترین راهکارهای دشمنان اسلام برای شکست نیروهای درون امت اسلام است.

آیت الله کعبی ادامه داد: جریان‌های فکری درون‌امتی باید با گفت‌وگو و فرهنگ تحمل و بردباری مذهبی و سعه صدر با تفرقه مقابله کند.

وی عنوان کرد: متاسفانه اکنون فرهنگ بردباری مذهبی و سعه صدر به فرهنگ تکفیر، مقابله و طرد تبدیل شده است که خشونت‌زا است؛ همان‌گونه که رفتارهای داعش نتیجه جهل و دوری از اسلام است. باید از شدت آتش‌افروزی در امت اسلام جلوگیری کرد زیرا اسلام دین منطق، عقل و گفت‌وگو است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اهمیت و لزوم گسترش وحدت در میان مسلمانان گفت: طبق آموزه‌های دینی ما، مسلمان نباید به مسلمان دیگر آسیبی وارد کند و باید خیرخواه یکدیگر باشند. اسلام بر پایه برابری و تقویت صلح استوار است و باید تلاش کنیم که همان امتی باشیم که خواسته رسول اکرم(ص) است.

کعبی عنوان کرد: عقب ماندگی تاریخ امت اسلام در سایه استبداد و استعمار شکل گرفته و راه پایان آن تاکید بر وحدت است که ضامن پیشرفت علمی و اقتدار امت اسلام است.

وی افزود: عقب‌ماندگی امت اسلام به ضرر تمام مسلمانان است. باید خط پایانی با محوریت رسول الله(ص) بر تفرقه بکشیم و اسلام مردم‌ساز، پیشرفته و عدالت‌بخش که همان دین صلح و صفا است را به جهانیان معرفی کنیم. با اتکا بر آموزه‌های دینی به ویژه وحدت می‌توانیم از بحران‌های موجود در امت اسلام به سلامت گذر کنیم.

انتهای پیام

کد N1083569

وبگردی