آفتاب
در حمایت از صلح؛

اتحادیه‌های کارگری، تجاری، مهندسی و پزشکی ترکیه فردا اعتصاب می‌کنند

اتحادیه‌های کارگری، تجاری، مهندسی و پزشکی ترکیه فردا اعتصاب می‌کنند

اتحادیه‌های کارگری و اتاقهای تجاری، مهندسی و پزشکی ترکیه خواستار برگزاری اعتصاب یک روزه در راستای حمایت از صلح و در اعتراض به درگیری های نظامی دولت در جنوب شرقی ترکیه شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، گروهی از اتاقهای تخصصی و اتحادیه‌ها به سرپرستی کنفدراسیون اتحادیه‌های تجاری پیشرو، کنفدراسیون اتحادیه‌های تجاری بخش عمومی، اتحادیه پزشکان ترکیه و اتحادیه اتاق‌های مهندسی و معماری با سر دادن شعار " ما از صلح در برابر جنگ دفاع می کنیم" ، اعلام کردند که فردا برابر با 29 دسامبر(8 دی) اعتصاب یک روزه برگزار می‌کنند.

این گروه، در ادامه اعلام کردند: سوگواری‌ها و نمازهای میت از هر گوشه و کنار کشور شنیده می شود و ترکیه با وقوع درگیری‌ها و مناقشات در شهرها و مناطق مسکونی رفته رفته به سمت جنگ و خونریزی می رود. ما در برابر این تحولات نمی توانیم سکوت کنیم.

به گفته این گروه ، حزب عدالت و توسعه نیروهای دموکراسی خواه و کارگری معترض به سیاستهای جنگ را سرکوب می کند.

درگیری‌ها میان نیروهای نظامی دولت و شبه نظامیان حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) در مناطق شهری ادامه دارد. ده ها هزار نفر از مردم غیر نظامی در وسط این درگیریها قرار گرفته‌اند. این درگیری‌ها دیگر امیدها را برای از سرگیری مذاکرات صلح با شکست مواجه کرده است.

براساس تحقیقات نمایندگان مردم جمهوری خواه در مناطق درگیر، طی 11ماه درگیری در مناطق جنوب شرقی ترکیه تاکنون 523 تن کشته شده‌اند که 171 نفر آنها از نیروهای امنیتی کشور، 195 تن از شبه نظامیان پ ک ک و 157 تن غیرنظامی بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N1083568

وبگردی