آفتاب

عبدالله صالح عربستان را به جنگ طولانی تهدید کرد

عبدالله صالح عربستان را به جنگ طولانی تهدید کرد

رئیس‌جمهور پیشین یمن ضمن اعلام مخالفت خود با مذاکرات ژنو و هر مذاکراتی که دولت مستعفی یمن در آن شرکت کند، خواهان مذاکره مستقیم با عربستان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در نشست کمیته سراسری کنگره سراسری مردمی اعلام کرد که در صورت عدم توقف جنگ عربستان حزب وی و جنبش انصارالله در مذاکرات آینده با دولت مستعفی یمن شرکت نخواهند کرد.

وی خواهان مذاکره مستقیم حزبش و جنبش انصارالله با عربستان شد و گفت: ما هیچ مذاکره‌ای با مزدوران و فراری‌ها نداریم بلکه مذاکره ما ابتدا با عربستان با نظارت سازمان ملل و روسیه به عنوان یک کشور بی‌طرف خواهد بود.

وی ائتلاف کامل خود با انصارالله هم از نظر میدانی و هم سیاسی را اعلام کرد.

عبدالله صالح همچنین از هیات انصارالله و حزب کنگره سراسری مردمی که در مذاکرات ژنو2 شرکت کردند به دلیل موضع مثبت و یکپارچه آنها قدردانی کرد و گفت: انصارالله و حزب کنگره سراسری می‌دانستند کجا می‌روند و چه می‌خواهند اما هیات دولت مستعفی به سوئیس رفت و نمی‌دانست چه می‌خواهد. تنها بر دو نکته خروج اسرا و توزیع کمک‌های غذایی در برخی شهرهای یمن و نه همه شهرها تاکید می‌کرد. این یک اقدام طایفه‌ای است که عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن که هیچ مشروعیتی ندارد برای تحقق آن تلاش می‌کند.

وی افزود: تنها کسانی که در صنعاء، صعده و استان‌های دیگر پایداری و مقاومت می‌کنند مشروعیت دارند. فراری‌ها و هیات ریاض هیچ مشروعیتی ندارند. حکومت هادی و خالد محفوظ بحاح، نخست وزیرش یک حکومت خانوادگی است و به هیچ وجه مورد قبول نیست.

صالح تصریح کرد: 9 ماه حملات بیرحمانه را تحمل کردیم و همچنان آماده تحمل جنگ طولانی و بیشتر از این هم هستیم. من تکرار می‌کنم هنوز جنگ آغاز نشده و اگر عربستان و حامیانش راه صلح را برنگزینند جنگ طولانی را آغاز خواهیم کرد و با انصارالله در میدان حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام

کد N1083434

وبگردی