آفتاب
در کمیسیون اتحادیه احزاب، حامیان مقاومت اسلامی عنوان شد

کشورهای اسلامی باید توجه بیش‌تری به مردم خود داشته باشند

کشورهای اسلامی باید توجه بیش‌تری به مردم خود داشته باشند

در حاشیه بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی کمیسیون اتحادیه احزاب، حامیان مقاومت اسلامی با حضور برخی از علمای جهان اسلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در حاشیه بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، کمیسیون اتحادیه احزاب حامیان مقاومت اسلامی با حضور علمایی از جهان اسلام در هتل استقلال تهران برگزار شد.

در این کمیسیون شیخ بلال شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان با بیان این که ما امتی هستیم که خدای واحد، قرآن واحد، قبله واحد و پیامبر واحد داریم اما دشمن در تلاش است که اصل این‌ها را از ما بگیرد اظهار کرد: جنگ‌های نیابتی که در جهان اسلام رخ داده است توطئه دشمنان برای جهان اسلام است. آن‌ها با این کار می‌خواهند ذهن‌ها را از دشمن صهیونیستی دور کنند. برای مقابله با این توطئه‌ها باید احزابی تشکیل بدهیم که تاثیرگذار باشند. احزابی که به این امر اعتقاد دارند که اگر مکه قبله نماز مسلمانان است قدس باید قبله جهاد ما باشد.

در ادامه شیخ حسن بغدادی از اعضای شورای سیاسی حزب الله لبنان با اشاره به چالش‌هایی که در منطقه وجود دارد و گریبان همه را گرفته است گفت: این چالش‌ها ناشی از اختلافات مذهبی است. در حالی که بیش از به وجود آمدن این مسایل تعدد مذاهب سبب خیر و برکت برای امت اسلامی بود و بسیاری از مشکلات مسلمانان را حل می‌کرد. مشکل اساسی در جهان اسلام نبود اما منادیان تفرقه با حمایت‌های غربی بر طبل تفرقه کوبیدند.

در ادامه شیخ علی یاسین، رییس جمعیت علمای ثور لبنان اظهار کرد: استکبار جهانی با تاسیس رژیم صهیونیستی تلاش دارد که کشورهای اسلامی را از هم بپاشد. بسیاری از اختلافات و حوادث منطقه در مسیر رسیدن به همین هدف است اما خوشبختانه آن‌ها با شکست‌های سنگینی مواجه شدند از جمله جنگ تحمیلی که علیه ایران داشتند و شکست‌های متعدد رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت لبنان.

در ادامه علی برکه، نماینده حماس در لبنان تاکید کرد: قدس و فلسطین در معرض نقشه یهودی‌سازی قرار دارند. رژیم صهیونیستی از جنگ‌های داخلی و خشونت‌ها برای این کار بهره می‌برد. انتفاضه مردم فلسطین دستاوردهای بسیار خوبی داشته است از جمله آن وحدت گروه‌های فلسطینی و تهدید امنیت رژیم صهیونیستی است. انتفاضه آغاز پیروزی و بازگشت فلسطینیان به سرزمین خود است.

هم‌چنین محی‌الدین کبیری از حزب نهضت اسلامی تاجیکستان با بیان این که این حزب دومین حزب مهم در تاجیکستان بعد از حزب حاکم است گفت: ما با هرگونه افراطی‌گری مذهبی مخالف هستیم و کم‌توجهی کشورهای اسلامی و احزاب اسلامی یکی از دلایل انحراف بیداری اسلامی در منطقه است. کشورها باید توجه بیش‌تری به مردم خود داشته باشند.

انتهای پیام

کد N1083005

وبگردی