آفتاب

هنیه: سال 2016 مقاومت در کرانه باختری و غزه گسترش خواهد یافت

هنیه: سال 2016 مقاومت در کرانه باختری و غزه گسترش خواهد یافت

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد، اگر دشمن صهیونیستی درصدد حمله مجدد به نوار غزه برآید تاوانی به مراتب سنگین تر از شکست نبرد "العصف الماکول" متحمل خواهد شد و هر مقام سیاسی صهیونیست که بخواهد آینده سیاسی‌اش را به خطر بیاندازد، می تواند دست به چنین اقدامی بزند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در مراسمی که پلیس فلسطین در نوار غزه در سالروز نبرد فرقان برگزار کرد، خاطر نشان ساخت که جنگ های رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه باعث افزایش قدرت و اقتدار مقاومت شد.

وی افزود سال 2016 شاهد گسترش مقاومت در کرانه باختری همزمان با قدرت گرفتن آن در باریکه غزه خواهد بود و انتفاضه قدس همچنان ادامه دارد و هنوز تمام داشته های خود را رو نکرده است.

هنیه ضمن نثار درود و تقدیر از ادارات و دستگاه های وزارت کشور فلسطین به خاطر تلاش‌هایشان برای حفظ امنیت نوار غزه، تصریح کرد که شهدای نبرد فرقان آغازگر مرحله پیروزی‌های مقاومت فلسطین بودند.

وی ادامه داد، بزرگترین دستاورد حماس در دوره حاکمیتش بر نوار غزه حمایت از امنیت این منطقه بوده است و همگان باید برای حفظ این دستاورد که تنها متعلق به حماس نیست، بلکه دستاوردی ملی است، تلاش کنند.

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطر نشان کرد که دشمن صهیونیستی در آغاز نبرد فرقان سه هدف براندازی دولت فلسطین، آزاد سازی گلعاد شالیت نظامی اسیر صهیونیستی و متوقف کردن عملیات های موشکی را برای خود تعیین کرده بودند، اما در نهایت دولت فلسطین ساقط نشد و حماس به اختیار خود آنرا واگذار کرد و شالیت هم در قبال آزادی بیش از 1000 اسیر فلسطینی از زندان های صهیونیستی به طرف صهیونیستی تحویل داده شد و برد موشک های مقاومت هم به سراسر فلسطین اشغالی افزایش یافت.

وی افزود با آغاز سال 2016 دوره 10 ساله‌ای که باریکه غزه در جریان آن سه جنگ را تجربه کرد و در عین حال شاهد تشدید محاصره و افزایش چالش های پیش رو بود، تکمیل می شود، اما غزه همانند گذشته همچنان در مسیر تندبادها قرار دارد.

هنیه همچنین اظهار داشت که غزه در معرض جنگ سه جانبه سیاسی که همان تلاش برای قطع ارتباط آن با جامعه بین المللی بود، نظامی که همان جنگ های رژیم صهیونیستی بود و اقتصادی که در قالب محاصره غزه نمود پیدا کرد، بود.

اسماعیل هنیه در بخش دیگری از اظهارات خود به انتفاضه قدس اشاره کرد و گفت که این انتفاضه باعث از بین رفتن امنیت شخصی صهیونیست ها شد و تا آزاد سازی سراسر اراضی اشغالی فلسطین ادامه خواهد داشت.

هنیه تصریح کرد که انتفاضه روند صعودی به خود گرفت و توانست موانع پیش روی خود را بردارد که مهمترین آنها تلاش برای مهار آن و سرکوبگری های رژیم صهیونیستی بود.

وی افزود: انتفاضه بزرگتر از آن است که کسی بتواند آنرا مهار کند؛ چرا که این انتفاضه آزاد سازی اراضی فلسطینی را هدف خود قرار داده است.

انتهای پیام

کد N1082975

وبگردی