آفتاب

صدور مجوز ساخت سایت نگه‌داری پسماند هسته‌ای در لیتوانی

صدور مجوز ساخت سایت نگه‌داری پسماند هسته‌ای در لیتوانی

نهاد نظارتی هسته‌ای لیتوانی مجوز ساخت و فعالیت سایت دفع و نگه‌داری پسماندهای هسته‌ای با میزان رادیوالکتیویته پایین در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای ایگنالینا را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر، بنابر اعلام نیروگاه هسته‌ای ایگنالینا، نهاد بازرسی ایمنی هسته‌ای لیتوانی، مجوز ساخت نگه‌داری و مدیریت پسماندهای هسته‌ای با رادیو اکتیویته پایین را صادر کرد. نیروگاه هسته‌ای ایگنالینا درخواست ساخت و فعالیت این سایت را در ژوئن 2012 مطرح کرده بود.

ظرفیت این سایت دفع پسماند هسته‌ای شامل سه اتاقک هر یک با ظرفیت گنجایش 20 هزار متر مکعب از پسماندهای هسته‌ای با میزان رادیواکتیویته بسیار پایین تولید شده در نیروگاه هسته‌ای ایگنالینا است.

شرکت سازنده نیروگاه ایگنالینا قصد دارد ساخت این سایت پسماند هسته‌ای را در اواسط 2016 آغاز کند و قرار است فعالیت آن از اواخر سال 2018 آغاز شود.

پس از آغاز فعالیت این سایت قرار است که پسماندهای هسته‌ای به مدت یک دوره 20 ساله در این اتاقک‌ها نگه داری شود.

این نیروگاه در ماه ژوئن نیز درخواست ساخت یک سایت دفع پسماندهای هسته‌ای با میزان رادیواکتیویته متوسط را به نهاد بازرسی ایمنی هسته‌ای لیتوانی تحویل داده است که قرار است فاز اول ساخت آن نیز در سال 2021 آغاز شود.

انتهای پیام

کد N1082831

وبگردی