آفتاب

پیام بروجردی به همتایان اروپایی و آسیایی خود در خصوص شهادت سمیر قنطار

پیام بروجردی به همتایان اروپایی و آسیایی خود در خصوص شهادت سمیر قنطار

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به همتایان اروپایی و آسیایی خود در خصوص شهادت سمیر قنطار پیامی ارسال کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علاءالدین بروجردی طی پیامی جداگانه به همتایان خود در مجالس کشورهای اروپایی و آسیایی حمله تروریستی هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق و شهادتا سمیر قنطار مبارز لبنانی را محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور سوریه دانست.

متن این پیام به شرح ذیل است:

همانگونه که مطلعید رژیم اشغالگر فلسطین در اقدام تروریستی دیگری برخلاف تمامی موازین و مقررات بین‌المللی با نقض حاکمیت ملی کشور سوریه طی حمله هوایی به شهر «جرمانا» در حومه دمشق سمیر قنطار را که حدود سی سال در زندان‌های این رژیم بسر برده بود به شهادت رساند. این اقدام تروریستی که نقض کاملاً آشکار حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور سوریه محسوب می‌شود در شرایطی صورت گرفت که روند آشتی ملی در سوریه و پیشبرد راه حل سیاسی برای حل بحران دیرپایی در این کشور با حمایت جامعه بین‌المللی در حال پیشرفت است. این اقدام در مقطع حساس کنونی نشان از نگرانی این رژیم متجاوز از موفقیت جامعه بین‌المللی برای حل سیاسی بحران سوریه دارد.

از سویی این اقدام ماهیت غیرانسانی رژیم غاصب صهیونیستی را به عنوان مصداق بارز رژیم تروریستی که تاکنون همواره برای پیشبرد اهداف و سیاست‌های خود جهت ادامه اشغال و غصب سرزمین فلسطین به ترور و ارعاب، وحشت‌آفرینی و کشتار سازمان‌یافته متوسل شده، نشان می‌دهد. بی‌تردید این رژیم یکی از بارزترین مظاهر تروریسم سازمان یافته است که انبوهی از موارد نقض حقوق بشر، کشتار و ترور را در کارنامه سیاه خود دارد.

پارلمان اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن شدید این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی انتظار دارد جنابعالی حداکثر مساعی خود را جهت جلوگیری از تکرار این قبیل اقدامات تروریستی و غیرانسانی به کار بندید.

انتهای پیام

کد N1082661

وبگردی