آفتاب
کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

عبدالله محقق: با وحدت بین مذاهب می‌توان بهانه را از دشمنان گرفت

عبدالله محقق: با وحدت بین مذاهب می‌توان بهانه را از دشمنان گرفت

معاون رئیس‌جمهور افغانستان گفت: وحدت باید نصب‌العین جهان اسلام قرار گیرد و مذاهب باید اختلاف را کنار بگذارند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالله محقق در بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد با تبریک میلاد امام جعفر (ع) و پیامبر اکرم (ص) با بیان اینکه مشکل کشورهای اسلامی اکنون مشکلی بسیار عظیم است که آنها را به چالش کشیده است، اظهار کرد: دول اروپایی برای اینکه به اهداف خود برسند سعی کرده‌اند اختلافاتی را در کشورهای اسلامی ایجاد کنند و می‌خواهند به گونه‌ای عمل کنند که کشورهای اسلامی به جان یکدیگر بیفتند. از جمله اقدامات آنها را ما در کشورهای یمن،‌ عراق، پاکستان و... می‌بینیم. آنها می‌خواهند با به وجود آوردن مشکلاتی سبب ایجاد تفرقه و نفاق در بین مسلمانان شوند. ولی این ما هستیم که باید با وحدت در مقابل آنها بایستیم و وحدت را نصب‌العین خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: ما اگر وحدت داشته باشیم و نگذاریم که جوامع به سمت اختلاف مذهبی بروند نیمی از مشکلاتمان حل می‌شود. در حال حاضر کشورهایی هستند که می‌خواهند میان شیعیان و سنی‌ها تفرقه بیاندازند. راه وحدت راه پیشرفت در مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. اگر ما در میان تمام مذاهب وحدت داشته باشیم بهانه را از دشمنان می‌گیریم. با داشتن منابع عظیم نفتی می‌توانیم در مسائل اقتصادی پیشرفت کنیم و راه نفوذ سلطه‌گران را ببندیم.

معاون رئیس جمهور افغانستان عنوان کرد: اگر علم را گسترش بدهیم می‌توانیم در مقابل استکبار جهانی بایستیم و باید گفتمان اسلامی را از طریق علم در جهان ترویج بدهیم . آنها می‌خواهند ما را جنگجو معرفی کنند و ما باید در مقابل آنها بایستیم و چهره واقعی اسلام را معرفی کنیم. امروز داعش در کشورهای عراق، سوریه و یمن پا گذاشته است و می‌خواهد گفتمان اسلامی که در بین بشریت به وجود آمده است را از بین ببرد. ما باید راهی برای گفت‌وگو در جهان اسلام داشته باشیم. کسانی که امروز با زبان خشونت حرف می‌زنند مسلمان نیستند. امروز بعضی از مذاهب تکفیری می‌خواهند ادبیات خود را در جهان ترویج بدهند و این ما هستیم که باید در مقابل آنها بایستیم. دشمنان باید بدانند که تفرقه آتشی است که دامن آنها را هم می‌گیرد. شیعه و سنی باید دست به دست هم بدهند تا سد راه سلطه‌گران جهان شوند و جلوی آنها را بگیرند.

انتهای پیام

کد N1082653

وبگردی