آفتاب
رییس کل دادگستری استان فارس:

اجازه ندهیم برخی با شبهه‌آفرینی، انسجام ملی را خدشه‌دار کنند

اجازه ندهیم برخی با شبهه‌آفرینی، انسجام ملی را خدشه‌دار کنند

در همایش روساء و دادستان های حوزه‌های قضایی استان که با حضور استاندار فارس و مسئولان امنیتی، نظامی و انتظامی استان برگزار شد ابعاد مختلف تامین امنیت انتخابات و همکاری‌های امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همایش روساء و دادستان های حوزه‌های قضایی استان که با حضور استاندار فارس و مسئولان امنیتی، نظامی و انتظامی استان برگزار شد ابعاد مختلف تامین امنیت انتخابات و همکاری‌های امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی القاصی با اشاره به دو رخداد بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی یعنی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، استفاده از تجربیات و بصیرت گذشته را مورد تاکید قرار داد.

رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به آسیب شناسی وقایع سال 88 بیان کرد: آنچه باعث شد برخی افراد در فضای غبارآلود آن زمان در تشخیص حق از باطل دچار اشتباه شوند و به نحوی اهداف دشمن را دنبال کنند، عدم تدبیر و مدیریت صحیح برخی از مسئولان، احزاب، گروه‌ها و اقشار سیاسی در فرآیند انتخابات بود که بحمدالله با هوشیاری و بصیرت مردم و هدایت مقام معظم رهبری پشت سر گذاشته شد.

رییس شورای قضایی استان فارس دستیابی به وحدت و انسجام و ایجاد همدلی و هماهنگی در اداره امور جامعه را بیش از هر دوران دیگر دارای اهمیت خواند و افزود: مصداق بارز این مساله انتخابات پیش رو است.

وی هدف بعضی افراد و جریانات در زیر سؤال بردن برخی از ارکان نظام و تلاش در جهت ایجاد تشکیک در تفکر، تشخیص و نگرش مردم، پیش از ورود به فضای انتخاباتی را ناشی از برنامه ریزی دشمن در ایجاد فضای روانی مسموم دانست و افزود: متأسفانه در این بین افرادی نیز به لحاظ عدم آگاهی اقدام به قلم فرسایی می کنند.

القاصی با بیان اینکه باید مراقب شبهه افکنی برخی افراد و جریانات باشید تاکید کرد: نباید اجازه دهیم برخی افراد با شبهه آفرینی در خصوص ارکان نظام، انسجام ملی را خدشه دار کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه وظیفه مسئولان قضایی، امنیتی، انتظامی و متولیان اداره امور مردم را دفاع از وحدت ملی و مدیریت انسجام اجتماعی خواند و افزود: آرامش و ثبات جامعه باید تقویت و حفظ شود و اگر خدای ناکرده با سوء مدیریت ها شکافی در انسجام و وحدت ایجاد شود، جامعه دچار تزلزل خواهد شد.

القاصی هدف از گردهمایی روساء و دادستان های حوزه های قضایی و مسئولان ارشد امنیتی استان را هدف و وظیفه مشترک در راستای برگزاری یک انتخابات سالم در چارچوب قانون و با رعایت موازین شرعی خواند و خاطرنشان کرد: باید فضایی فراهم تا اراده عمومی مردم در انتخاب نمایندگان اصلح در امر قانونگذاری در انتخابات پیش رو بهتر از گذشته محقق شود.

وی همچنین از فعالیت منسجم و مناسب ستادهای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در سراسر استان خبر داد و افزود: هدفی که در این ستادها دنبال می شود اجرای دقیق قانون و تقویت اعتماد مردم به عنوان سرمایه اصلی نظام با پیشگیری از شکل گیری هرگونه تخلف و جرم انتخاباتی است.

انتهای پیام

کد N1082639

وبگردی