آفتاب
کنفراس بین‌المللی وحدت اسلامی

ولایتی:‌ علمای جهان اسلام باید با طرح‌های شیطانی دشمنان مقابله کنند

ولایتی:‌ علمای جهان اسلام باید با طرح‌های شیطانی دشمنان مقابله کنند

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: مسوولیت و رسالت اصلی نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام که در کنفرانس وحدت اسلامی اجتماع کردند شناخت عمیق طرح‌های شیطانی دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یک‌شنبه در بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اظهار کرد: جهان اسلام هیچ گاه در طول تاریخ دچار مشکلاتی این چنین نبوده است او اکنون یکی از حساس‌ترین دوره‌های تاریخی خود را سیر می‌کند.

موقعیت ژئوپلوتیک جهان اسلام و منابع خدادادی که خداوند به جوامع اسلامی ارزانی داشته‌اند مورد توجه قدرت‌های استعمارگر و دشمنان قسم خورده اسلام قرار گرفته‌اند و برای به دست آوردن این موقعیت از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده‌اند.

او گفت: همان‌طور که مستحضرید نظام سلطه و ستم تاریخی استکبار جهانی و صهیونیست بین‌الملل در پیدایش غده سرطانی در منطقه به نام رژیم صهیونیستی و حمایت همه جانبه از آن طی شصت سال اخیر زخم‌های فراوانی در جهان اسلام به وجود آورده است و فلسطین که قلب جهان اسلام است مورد ظلم و ستم دولت‌های استعمارگر قرار گرفته است و بعضی از کشورهای منطقه به دلیل اتخاذ روش مبارزاتی غیراسلامی در سه جنگ مهم که با حمایت دولت‌های استعمارگر بر مسلمانان تحمیل شده بود موفق نبودند و ملت مظلوم فلسطین روز به روز با اعمال فشارهای ناجوانمردانه غیرانسانی زیر سخت‌ترین فشارها قرار داشته اند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: این تحولات استمرار داشت تا این که مردی الهی که عمیقا در اسلام ناب ذوب شده بود قیام کرد و تنها راه مبارزه و نجات فلسطین را تکیه بر روش‌های اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآنی و سنت پیامبر اکرم (ص) قرار داد که این رویکرد جدید کم‌تر از دو دهه وعده‌های الهی را محقق کرد.

ولایتی عنوان کرد: مجموعه‌هایی به ظاهر کوچک ولی منسجم توانستند از ابتدای سال 2000 و شروع قرن 21 طی چندین جنگ نابرابر و نامتوازن ولی با انگیزه و نیات پاک الهی شکست‌های پی در پی را در لبنان و فلسطین و جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه ، 8 روزه و 51 روزه به رژیم جعلی و غیرقانونی صهیونیستی وارد کرد و ابهت این رژیم را در هم فروریخت. از سوی دیگر شکست رژیم صهیونیستی روح اعتماد به نفس و عزت و شرف مسلمانان را تقویت کرد و منجر به موج سوم بیداری در منطقه شد. از این رو دیکتاتورهای وابسته به غرب سقوط کردند و سقوط مستبدین منطقه فشار مضاعفی بر جبهه استکبار وارد کرد و ترس و اضطراب آن‌ها را بیش‌تر از گذشته کرد.

او ادامه داد: در چنین شرایطی است که استراتژی نظم نوین آمریکا در دهه 90 تا سال 2000 و جایگزینی واژه تروریسم به جای کمونیسم برای مقابله با جهان اسلام و موج اسلام خواهی ملت‌های مسلمان منطقه طراحی و اجرا شد. استراژیست‌های آمریکایی معتقد بودند که فرهنگ اسلامی جز خرده فرهنگ ها است و باید در فرهنگ لیبرال و دموکراتی غرب استفاده شود و فرهنگ و سیاست غالب دنیا باید فرهنگ آمریکایی و غربی باشد که این طرح با شکست روبه‌رو شد.

وی گفت: در سال‌های اخیر شاهد تغییر رویکرد دولت آمریکا هستیم که با استراتژی قدرت هوشمند و تلفیق قدرت نرم و سخت توامان با یکدیگر در صدد است که به هدف خود برسد به همین دلیل سیاست جنگ نیابتی را در پیش گرفته است. در سال‌های اخیر گروه‌های تکفیری مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفته‌اند به گونه‌ای که در حال حاضر گروه‌های تکفیری با عنوان و نام اسلام تیشه بر ریشه اسلام می‌زنند و با اقدامات غیراسلامی و غیرانسانی وحشت و ترس را در دل مردم مسلمان ایجاد می‌کنند و قدرت‌های سلطه‌گر با بهره‌برداری همه جانبه می‌خواهند چهره‌ای خشن از اسلام را به جهان معرفی کنند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اکنون نخبگان جهان اسلام باید مسوولیت و رسالت اصلی خود را بدانند و رسالت اصلی آن‌ها شناخت عمیق از این طرح‌های شیطانی و راه‌های مقابله با آن برای خنثی کردن این توطئه عظیم است. این اولین وظیفه و رسالت همگانی شرکت کنندگان در کنفرانس وحدت اسلامی است تا با بصیرت عمیق اهداف دشمنان را ناکام بگذارند. جهالت گروه‌های تکفیری و توسعه دامنه اقدامات خشونت‌بار آینده جهان اسلام را با شکاف عمیقی مواجه خواهد کرد و باید از هم اکنون برای آن چاره‌اندیشی کرد و هدف اصلی این اجلاس باید جلوگیری از این تفرقه‌ای باشد که خواست دشمن است.

انتهای پیام

کد N1082473

وبگردی