آفتاب

استقبال حیدر العبادی از موضع اتحادیه عرب در محکومیت مداخله ترکیه در عراق

استقبال حیدر العبادی از موضع اتحادیه عرب در محکومیت مداخله ترکیه در عراق

نخست وزیر عراق از مصوبه اتحادیه عرب که با توافق نظر حضور ترکیه در عراق را محکوم و بر حمایت از عراق در تلاش‌هایش در این خصوص تاکید کرد، استقبال نمود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در همایش جوانان عراقی که برای بررسی فعالیت داوطلبانه اختصاص یافته بود، با بیان این مطلب عنوان داشت: این یک موفقیت دیپلماتیک برای عراق است و ترکیه پیش‌بینی چنین موضعی را نمی‌کرد.

العبادی نسبت به تلاش‌های برخی برای به شکست کشاندن هر چیزی در عراق و سوء استفاده از بحران‌ها و چالش‌هایی که شهروندان با آن مواجه هستند و سوء استفاده سیاسی از این مسائل هشدار داد.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: نیروهای عراقی پیروزی‌هایی را در رمادی محقق ساختند و وضعیت امنیتی بهبود یافته است و تلاش‌های اطلاعاتی وجود دارد.

العبادی تصریح کرد: عراق با چالش‌های متعددی مواجه است و گروه‌های تروریستی چون داعش وجود دارند که می‌کشند و تنوع را نمی‌پذیرند و برای از بین بردن طرف مقابل خود تلاش می‌کنند. یک چالش‌ دیگر وجود دارد که آن کاهش قیمت نفت است و این یک چالش خطرناک است. همچنین چالش مبارزه با فساد و رسوا کردن فاسدان و نهادینه کردن این فرهنگ که فاسد در هر جامعه‌ای مطرود است، وجود دارد.

العبادی همچنین با هادی عامری، دبیرکل سازمان بدر و از رهبران بسیج مردمی عراق دیدار کرد و در این دیدار روند درگیری‌ها علیه گروه‌های داعش و همچنین پیروزی‌های محقق شده در شهر رمادی و طرح‌های آتی برای آزادسازی سایر مناطق عراق از دست داعش مورد بررسی قرار گرفت.

در پی اقدام ترکیه که بدون کسب اجازه و هماهنگی قبلی در روز سوم دسامبر نیروهای خود را وارد اردوگاه آموزشی بعشیقه در موصل در شمال غرب عراق کرد، دولت عراق از ترکیه خواست تا به روابط حسن همجواری احترام بگذارد و نیروهای خود را از عراق خارج کند.

بغداد همچنین شکایتی را از ترکیه به شورای امنیت ارائه داد و نشست فوق‌العاد‌ه‌ای از سوی اتحادیه عرب نیز برای بررسی مداخله ترکیه در عراق برگزار شد و اتحادیه عرب مداخله ترکیه در عراق را محکوم و بر حمایت خود از عراق در تلاش‌هایش برای عقب نشینی کامل نیروهای ترکیه‌ای از عراق تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N1082380

وبگردی