آفتاب

درخواست نماینده زرتشتیان مجلس برای اجرای درست وقف‌نامه

درخواست نماینده زرتشتیان مجلس برای اجرای درست وقف‌نامه

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی خواستار ثبت روز زایش و وفات اولین پیامبر آسمانی زرتشتیان در تقویم رسمی کشور و ثبت جشن‌های سده، مهرگان و تیرگان شد و خطاب به رییس صدا و سیما و وزارت ارشاد خواست تا در این رابطه اقدام به جا و اثر بخش انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، اسفندیار اختیاری در نطق میان دستور امروز مجلس با انتقاد نسبت به اجرا نشدن درست وقف‌نامه‌ها، گفت: اعتقاد به دستگیری از نیازمندان و وقف از اعتقادات دیریه ایرانیان و زرتشتیان است. زرتشتیان بر اساس آموزه‌های دینی از ابتدا به سنت پسندیده وقف توجه ویژه‌ای داشته‌اند و گواه آن بخش عمده‌ای از موقوفات استان‌های یزد، کرمان و بخش وسیعی از شرق تهران مشهور به قصر فیروزه است که توسط زرتشتیان وقف شده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه که مسئولیت اجرای وقف‌نامه‌ها را دارد هنوز نسبت به اجرای درست و صحیح آنها به خصوص توسط شخصیت‌های حقوقی و نظامی به نتایج قابل قبولی نرسیده است. اجرا نشدن درست وقف‌نامه حاصلی به جز دلسردی صاحبان وقف و خارج شدن موقوفات از دست متولیان نخواهد داشت.

وی از سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه درخواست کرد: بدون هراس و جدیت و قاطعیت بیشتری بر اجرای صحیح وقف‌نامه‌ها نظارت کنید زیرا این مسئله نیازمند توجه ویژه و خاصی است.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی با تشریح آثار منفی اقتصادی بی‌توجهی به زمین‌های موقوفی و سوء استفاده گسترده زمین‌خواران، گفت: سودجویان به راحتی حق قانونی جامعه را پایمال می‌کنند. چرا با این افراد هنجارشکن برخورد نمی‌شود؟ از رییس قوه قضاییه می‌خواهم دستور صریح برای عمل به دستورات صادر شده قبلی‌شان را با جدریت بیشتر دنبال کنند.

اختیاری خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی خواستار در دستور قرار گرفتن طرح اصلاح ماده 881 مکرر قانون مدنی شد و افزود: به عنوان رییس مجالس هشتم و نهم از شما می‌خواهم نسبت به بررسی این طرح که درباره شان و جایگاه و به رسمیت شناختن ادیان غیرمسلمان است توسط کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دستورات و پیگیری‌های لازم را انجام دهید. چرا با توجه به جلسات و پیگیری‌های مستمر این کمیسیون هنوز این طرح را در دستور مجلس قرار نداده است؟ این طرح از مجلس هشتم تا کنون در دستور کار این کمیسیون است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شایسته‌سالاری در استخدام و بکارگیری نیروهای متخصص را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر به این مسئله توجه شود پیشرفت ایران محقق می‌شود. نباید بین ایرانیان مسلمان و غیرمسلمان در این زمینه تبعیض وجود داشته باشد. حذف یا برخورد سلیقه‌ای با افراد تحصیل کرده زمینه مشارکت ایرانیان غیرمسلمان را به وجود می‌آورد.

وی متذکر شد: باید با اندیشه، گفتار و کردار نیک در راستای پیشرفت و توسعه ایران آباد تلاش کنیم.

انتهای پیام

کد N1082328

وبگردی