آفتاب

فتوا درباره حرام بودن مصرف سیگارهای الکترونیکی در مالزی

فتوا درباره حرام بودن مصرف سیگارهای الکترونیکی در مالزی

بر اساس یک فتوای جدید در مالزی استفاده از سیگارهای الکترونیکی حرام اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از مالزی، شورای فتوای ملی مالزی در تازه‌ترین فتوای خود عنوان کرد که استفاده از سیگارهای الکترونیکی برای مسلمانان مالزیایی حرام است.

فتوای جدید درخصوص حرام بودن مصرف سیگارهای الکترونیکی در مالزی پس از آن صورت می‌گیرد که طی ماه‌های گذشته استفاده از این نوع سیگارها در این کشور مسلمان جنوب شرق آسیا افزایش بسیار زیادی داشته است.

بسیاری از مسئولان بهداشتی از جمله وزیر بهداشت این کشور طی ماه‌های گذشته نسبت به افزایش بی‌رویه استفاده از سیگارهای الکترونیکی هشدار داده بودند و کار به جایی رسید که در یکی از ایالت جنوبی این کشور فروش این سیگارها ممنوع اعلام شد و برخی از ایالت‌های دیگر نیز در حال بررسی ممنوعیت فروش آن هستند.

افزایش نگرانی‌ها در این خصوص سرانجام منجر به آن شد تا شورای ملی فتوای مالزی حرام بودن استفاده از این سیگارهای الکترونیکی را اعلام کند.

روزنامه استار چاپ مالزی به نقل از عبدالشکور حسین، رئیس شورای فتوای ملی مالزی عنوان کرد که بر اساس مطالعات و یافته‌های علمی این شورا به این نتیجه رسیده است که سیگارهای الکترونیکی نه تنها سودی برای مصرف کنندگان ندارد بلکه باعث آسیب رسیدن به سلامت افراد نیز می‌شود.

انتهای پیام

کد N1082185

وبگردی