آفتاب

ارتش سوریه: فرار تروریست‌ها به ترکیه دو برابر شده است/عملیات ویژه ارتش در حومه درعا

ارتش سوریه: فرار تروریست‌ها به ترکیه دو برابر شده است/عملیات ویژه ارتش در حومه درعا

همزمان با کشته و زخمی شدن تعدادی از افراد مسلح در عملیات منحصر به فرد ارتش سوریه، جیش الفتح خواهان بسیج عمومی برای جنگ با نیروهای دولتی سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه در ادامه عملیات خود برای آزادسازی مناطق این کشور از دست تروریست‌ها، عملیاتی منحصر به فرد را علیه افراد مسلح "حرکة المثنی و الویة الفرقان" در شهرک کفرشمس در حومه درعا انجام داد.

طی این عملیات تعدادی از افراد مسلح کشته و زخمی شدند.

به گفته منابع سوری، این عملیات با منفجر کردن چند بمب در دو منزل که تروریست‌ها برای حمله به پایگاه‌های ارتش سوریه در آنجا کمین کرده بودند، انجام شد.

در همین راستا و به دنبال پیشروی ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در حومه حلب و لاذقیه گروه مخالف جیش الفتح خواهان بسیج عمومی علیه نیروهای دولتی سوریه و هم‌پیمانانش شد.

جیش الفتح در بیانیه خود اعلام کرد: جنگ امروز دیگر با نظام روسیه نیست بلکه با رافضی‌هایی است که خشم و کینه خود را سر اهل تسنن خالی کرده‌اند.

ارتش سوریه اخیرا دامنه مناطق تحت سیطره خود در حومه جنوبی حلب را افزایش داده و کنترل مناطق زیادی در حومه این استان را در دست گرفت.

در حومه لاذقیه نیز ارتش سوریه کنترل کوه استراتژیک النوبه را در دست گرفت.

در حال حاضر ارتش سوریه عملیات‌هایی را در حومه استان‌های حلب، لاذقیه، حماه، حمص، منطقه جوبر دمشق، منطقه المرج و شهر حرستا انجام می‌دهد.

در همین راستان سخنگوی ارتش سوریه اعلام کرد که تعداد تروریست‌هایی که در نتیجه پیشروی ارتش سوریه به ترکیه فرار می‌کنند دو برابر شده و اختلافات میان رهبران گروه‌های تروریستی نیز بالا گرفته است.

به گفته این سخنگو، ارتش سوریه با کمک روسیه وارد نبرد سخت با گروه‌های تروریستی شده و به پیشروی در تمامی مناطق دست یافته است.

این سخنگو اعلام کرد که ارتش سوریه کنترل بیش از 65 شهرک، مزرعه و مراکز دیگر را در حومه جنوبی و غربی حلب در دست گرفته است.

سخنگوی ارتش سوریه اعلام کرد که نیروهای دولتی این کشور با کمک نیروهای دفاع مردمی به پیشروی خود در حومه شمالی لاذقیه نیز ادامه داده و کنترل شهرک‌های عطیره، الکبیر، رویسه و ارتفاعات دیگری را در دست دارند.

به گفته این سخنگو، نیروی هوایی ارتش سوریه از 17 تا 26 ماه جاری میلادی 168 سورتی پرواز را علیه 590 هدف تروریستی در حومه دمشق، حمص، حماه، ادلب و حلب انجام داده است.

انتهای پیام

کد N1082080

وبگردی